עוד שני משחקים. זה מה שנותר למכבי תל אביב כדי להבטיח את השתתפותה בשלב הבתים של הליגה האירופית. אחרי ה-1:2 במשחק הגומלין מול פנדורי הרומנית, הצהובים של שוטא ארבלדזה העפילו לשלב הפלייאוף במפעל האירופי, ובהגרלה שנערכה היום בניון שבשוייץ נקבע שהצהובים יפגשו את  היידוק ספליט בקרב על הכרטיס לשלב הבתים.

בוידאו: הניצחון 1:2 על פנדורי

המשחק הראשון יערך ב-18 באוגוסט באצטדיון בנתניה והגומלין יערך ב-25 באוגוסט בספליט. טרם נקבע באופן סופי מי תארח ראשונה. מכבי הייתה בקבוצות המדורגות בהגרלה.

מאמנה של מכבי תל אביב שוטא ארבלדזה אמר לאחר היוודע זהות היריבה: "עד כה הוגרלנו נגד מועדונים שהיה אתגר מנהלתי גדול להגיע אליהן, כעת זימנה לנו ההגרלה את אחד מהמועדונים הגדולים בקרואטיה, אשר ידוע באווירה של האיצטדיון שלו. זה יהיה הרבה יותר מאתגר מנהלתי, כיוון שהיידוק היא קבוצה חזקה מאוד, צעירה וכשרונית שניצחה את כל משחקיה העונה".

הכר את היריבה: היידוק ספליט, קרואטיה

עוד משוכה אחת אחרונה עומדת בין מכבי תל אביב ושלב הבתים של הליגה האירופית, והמשוכה הזו היא היידוק ספליט מקרואטיה.

_MG_6902-24688701

photo: hajduk.hr ()

מועדון הפאר הקרואטי שנוסד בשנת 1911 ידע את השנים היפות של בשנות ה-60 וה-70 לפני התפצלות יוגוסלביה, וגם בתחילת שנות ה-90 כאשר רשמו הופעות מרשימות כשאחת מהן הסתיימה ברבע גמר ליגת האלופות . בעונת 2010/11 הצליחו הקרואטים שנקלעו למשברים כלכליים לשחזר את ההישגיות שנים עברו כאשר העפילו לשלב הבתים של הליגה האירופית. בשתי העונות האחרונות הגיעה ספליט לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, אך כשלה בשתיהן.

אשתקד סיימה ספליט במקום השלישי בליגה, במרחק רב מהיריבה המושבעת דינמו זאגרב. התוצאות הלא משביעות רצון גרמו לשינוי בעמדת המאמן כאשר במקומו של דאמיר בוריץ' שאימן את ספליט עונה אחת בלבד, מונה בקיץ האחרון מריאן פושניק.

ספליט המדורגת במקום ה-156 בדירוג של אופ"א החלה את דרכה העונה במוקדמות בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית, ודילגו בקלילות מעל יריבות מאוקראינה ורומניה. בליגה המקומית, פתחו 'הלבנים' בצורה חיובית עם שני ניצחונות במחזורי הפתיחה.

ספליט מארחת את משחקי הבית באצטדיון פולויד בעיר ספליט שמכיל 35 אלף מקמומו. המועדון הקרואטי ידוע כי אהוב מאוד ובדרך כלל ממלא את היציעים באוהדים פנאטים.