45-60

מכבי תל אביב מגיעה למשחק הגומלין עם תוצאת ניצחון 1:2 מהמשחק הראשון בנתניה. כל ניצחון הוא ניצחון טוב, אבל שער החוץ שספגו הצהובים עשוי להיות בעוכריהם ביום חמישי בפוליוד. נדמה שהשער שספגה מכבי כואב בעיקר כיוון שמכבי שלטה ברוב שלבי המשחק בצורה כמעט אבסלוטית בכל אסקפט, החל מהחזקת כדור שנוטה באופן ברור לזכות הצהובים עם 30-70 לטובת מכבי, כמות בעיטות לשער (3 של האורחים לעומת 14 של מכבי) וגם בקרנות (2 של היידוק לעומת 13).AD0Y7729

כולנו זוכרים מחצית ראשונה תוססת ודינמית של הצהובים, אך הנפילה של שחקניו של שוטא ארבלדזה הגיעה ממש בפתיחת החצי השני, בין הדקות 45-60. שימו לב לגרפים שמפלחים את המשחק ל-15 דקות, עם הנתונים הבאים(מימין לשמאל): מאבקים על כדור, כמות מסירות, התקפות, החזקה בכדור ובעיטות לשער.

מכבי באדום (תסלחו לחברת הסטטיסטיקה על זה), מובילה בכל אלמנט במהלך המשחק על האורחים מספליט, אך ניתן לראות בבירור שבאותן דקות עליהן אנחנו דנים, יש נפילה גדולה בין ממוצע התפוקה של שאר הדקות. אולי דווקא הגרף של מאבקי הכדור מספר את הסיפור במלואו. הסיבה שהגרף של ספליט בנתון מאבקי הכדור גבוה יותר מזה של מכבי לאורך המחצית הראשונה, היא שמכבי שלטה 74% מהזמן בכדור, וכתוקף צפוי שתאבד יותר כדורים מאשר הצד המתגונן. אך בין הדקות 45-60 כשהיידוק הכתיבו את קצב המשחק, מכבי לא הצליחה להעלות את רמת האגרסיביות ולתרגם זאת לזכייה במאבקים.Graf

לאזן את הכנפיים

במשחק הקודם בין שתי הקבוצות, מכבי תקפה 35 פעמים מאגף שמאל, 34 מכיוון המרכז ו-28 מכנף ימין. עקב היעדרותו של טל בן חיים החלוץ עקב כרטיסים צהובים, סביר להניח שכובד המשקל של ההתקפות לא יהיו באופן כה תדיר מהאגף השמאלי, וכאן נכנס התפקיד של שחקני מרכז השדה ההתקפי, ובמיוחד של אגף ימין בניצוחו של דור מיכה.

הקשר המחונן יצר לא מעט מצבי הבקעה במשחק הראשון כשהוא מייצר שלוש מסירות מפתח, מסירה אחת התקפית מאוד והכניס שני כדורים מוצלחים לרחבה מארבע ניסיונות. מעניין לראות כיצד יפול כובד המשקל של ההתקפת מכבי על אגפיה, וכיצד זה יתבטא במספר ההתקפות שילכו לצדדים.

אפקט ה'פויליוד'

36 אלף איש יכולים להכנס לאיצטדיונה הביתי של היידוק ספליט, מתקן מיושן מעט שמזכיר את המגרשים שהיו בונים בעבר יחד עם מגרשי האתלטיקה, אך עם ארגון ה'טורוצידה' יודע לארח משחקים עם אווירה חמה. אך הקהל הוא לא האפקט הייחודי היחיד שישחק תפקיד. _Q7A3048

אמש ערכו השחקנים את האימון המסכם וניתן היה לראות כי מצב הדשא בביתה של היידוק לא מזהיר וזה בלשון המעטה. איך זה ישפיע על המשחק? לא מעט כדורים שישנו כיוון כתוצאה מגבשושית וגם סגנון משחק שעשוי להתפתח של כדורים ארוכים, סגנון שקורה לא מעט במגרשים מן הסוג הזה.

השחקנים הטכניים של מכבי אשר מתבססת על הנעת כדור, יצטרכו להגיע במלוא הריכוז למשחק ולנסות להאבק לא רק ביריבה ובאוהדיה, אלא גם במשטח האיצטדיון.

שלוש קטנות

התקפות המעבר – 12 התקפות מעבר/מתפרצות ביצעו השחקנים של מריאן פושניק במשחק נגד מכבי תל אביב. סביר להניח שגם במשחק הזה נראה את סגנון המשחק הזה בהובלתו של הבוסני הזריז טינו סוסיץ' ושאר חבריו להתקפה. סוסיץ' אגב, היה השחקן שקיבל הכי הרבה מסירות משחקן אחד בקבוצתו, וזה השוער קאליניץ'.

ניצול מצבים – החניכים של שוטא ארבלדזה יכלו להגיע מעמדה נוחה בהרבה מהצורה שבה התפתח המשחק הראשון. אמנם AD0Y8451ספיגת השער שיבשה לא מעט תוכניות, אך ניתן לומר שאם מכבי הייתה מנצלת את המצבים בצורה טובה יותר (14 בעיטות לשער, שש למסגרת), השער שספגו לא היה משחק תפקיד כה גדול.

דיוק בהרמות – הצהובים יהיו חייבים לשפר את אלמנט ההרמות מהאגפים במשחק הקרוב. בעימות הקודם, שלוש מתוך 15 קרוסים לרחבה מצאו את יעדם, נתון לא מספק.