מהמטבח הבוסני

בראש טבלת המבשלים של מכבי תל אביב בקמפיין מוקדמות הליגה האירופית העונה ניצב לו בגאון האריס מדוניאנין. שלושה בישולים יש עד כה לקשר שהגיע בעונה שעברה לקדנציה שנייה בקרית שלום, ועל המגרש מדוניאנין מספק קבלות שמקבלות צורה ברורה בטבלת הסטטיסטיקה.AD0Y0829

אם נביט על המפגש הראשון בין מכבי לפנדורי, הקשר ששיחק 69 דקות רשם נתונים יפים שכדאי להתעכב עליהם. מבחינת פעולות התקפיות במשחק, מדוניאנין ניצב במקום השני במכבי מבחינת כמות ניסיונות של פעולות ההתקפיות (64 של הבוסני לעומת 65 של מיכה), אך מבחינת אחוזי הצלחה, האריס ניצב בראש הרשימה עם 90% דיוק.

גם הנתון המרשים של אחוז המסירות המדויקות (שני בדיוק אחרי דור פרץ שמסר באופן ניכר פחות מסירות) מקבל יתר חשיבות לאור העובדה שביצע בהצלחה-4/5 מסירות ארוכות, אחת מהן כזכור, הולידה את השער הראשון במשחק של טל בן חיים החלוץ.

אבל לא רק במסירות שחילק מדוניאנין ניצב בראש, אלא גם בקבלה של הכדור מהחברים. הקשר ניצב בראש רשימת אלו שמסרו אליהם (יחד עם דור מיכה) כשהוא מקבל את הכדור 47 פעמים.

אאודי TTTT ACTIONS

על יכולת הפריצה של טל בן חיים החלוץ לא צריך להכביר במילים. מספר 11 בצהוב ידוע בדהירה שלו קדימה עם היכולת הטכנית הנהדרת שעושה בעיות לכל מגן שנקרה בדרכו. אבל במה מכבי "זוכה" כתוצאה מהפריצות והמהירות של בן חיים?

מבחינת סחיטת עבירות, בן חיים הוא השחקן שעליו מבוצעות הכי הרבה עבירות במהלך משחק נגד פנדורי (5 סה"כ), כשאחת מהן הובילה לשער של איגיבור. גם בשאר המשחקים של הצהובים עד כה במוקדמות הליגה האירופית, בן חיים הוא השחקן שלזכותו נשרקות הכי הרבה עבירות, רובן באיזורים שנותנים למכבי הזדמנות טובה ממצב נייח.

לפניכם תרשים הפעולות של טל בן חיים במשחק ברומניה, כאשר החלק העליון בתמונה מתאר את החצי של היריבה. חלוץ הכנף מבצע את רוב הפעולות שלו בחצי המגרש של היריבה, רובן כמובן על קו שמאל.

מכל צבעי הקשת

מצב נייח, התקפת מעבר וכדור ארוך. אחד האספקטים החשובים שמראה מכבי לאחרונה היא הורסטיליות בהבקעת השערים, דבר שבא לידי ביטוי באופן מוחשי במשחק נגד פנדורי. הנגיחה של איגיבור מההרמה של האריס, הכדור הארוך של הבוסני לבן חיים וגם התקפת המעבר של בן בסט שבישל לדור מיכה.

אם נוסיף לזה את העובדה שמכבי מבקיעה גם בדקות האחרונות של המשחקים (השער של בניון נגד קאיירט, השער המאוחר של גל אלברמן וכו'), שוטא ארבלדזה יכול להיות מרוצה מהורסטיליות בה חניכיו מבקיעים את השערים, בטח לאחר המשחק נגד פנדורי.

שלוש על שלוש

  • גל אלברמן היה במיקום הראשון בדירוג המאבקים על כדור עם 13 ניצחונות מתוך 17 ניסיונות. במאבקים על הקרקע אגב, הנתון של הקשר עוד טוב יותר עם 12 מאבקים מוצלחים מתוך 14. _Q7A0732
  • ואם הקפטן הוביל בקרקע, באוויר היה זה נוסא איגיבור שחיזק את המאבקים במרומים עם ארבעה מאבקים מוצלחים מתוך שישה.
  • שלוש הצלות גדולות של פרדראג ראייקוביץ במחצית הראשונה הצליחו לשמור על מכבי חזק במשחק. ברפטואר ניתן היה לראות הדיפה טובה של כדור שקיפץ לפני ההגעה על הקרקע, עצירה גדולה באחד על אחד מטווח קרוב וזינוק מרשים לנגיחה ממצב נייח של הרומנים.