46 שנים מאז השיא שקבעה הקבוצה של דוביד שוויצר ז"ל, הגיעה הקבוצה של שוטא ארבלדזה והשוותה את השיא באחד המשחקים הגדולים של התקופה האחרונה, אולי הגדול מזה 46 שנים. אמש היו אלו טל בן חיים, וידאר קיארטנסון ונוסא איגיבור, אז היו אלו גיורא שפיגל, דרור בר נור, מאיר נמני ועוד שחקנים מופלאים.

בבוקר שאחרי השחזור, תפסנו את אגדות העבר ושאלנו אותם על התחושות שלהם בבוקר שאחרי. גיורא שפיגל שכיכב באותו משחק עם שלושער ענק אמר בבוקר שאחרי: "ראיתי את המשחק. שיערתי לעצמי שמכבי תנצח כי ההבדלים מאוד גדולים מבחינת איכות וניהול. לא ידעתי איך יסתיים, אבל בהחלט ראיתי כשהוא נפתח שמכבי הולכת לעשות תוצאה יפה".

על ההשוואה בין התקופות:MTA__1369559567_IMG_9689

"אני לא חסיד של השוואות בין תקופות. אז הפועל הייתה יותר טובה מהיום ודי שווה ברמתה לנו. אנחנו היינו טובים יותר באותו משחק, אבל לא שיחקה מולנו קבוצה חלשה, להיפך. גם האווירה הייתה אחרת כי המדינה הייתה קטנה וגם תל אביב, הייתה מעיין אווירה משפחתית יותר. מה עוד שאז היינו חצי מקצוענים לחובבים".

חשבת שיצליחו אי פעם לשחזר את התוצאה הזו?

"בחיים אסור להתסכל אחורה. קרו דברים בעבר, ואותם דברים יכולים לקרות גם בעתיד. דווקא היום יש בין הקבוצות הגדולות ולקבוצות שמתחתן יש פערים גדולים מהתקופה שלנו, לכן זה סביר התוצאות האלו. השער השני של טל היה יפה וגם הראשון של וידאר. לראות את מכבי היה מאוד מהנה. מקווה שבפעם הבאה גם יגיעו לשלושער כמו שאני הבקעתי אז. לפני המשחק דיברנו אני וחבריי לקבוצה אז, בטח על הניצחון הזה עוד נדבר בישיבה הקרובה".

גם לדרור בר-נור שלקח חלק בהיסטוריה ההיא, המשחק עורר זיכרונות מהמשחק ההוא: "היה לי דה ג'ה וו. זה החזיר אותי ל-1970. הגול החמישי אמש היה בדקות ה-80. אנחנו נתנו את החמישי בדקה ה-60 ואז שחקני הפועל ביקשו שנפסיק לתת גולים, היינו ילדים טובים והקשבנו.

חשבת שיצליחו לשחזר את ההישג הזה?MTA__1368452498_מאיר_נמני2

"התקופה שלנו שייכת לעבר. מאז ששיחקנו נשארנו אוהדי מכבי ככה שכל ניצחון של מכבי עושה טוב בלב. אני גאה להיות חלק ממסורת וממועדון כזה גדול. רציתי לראות אם יצליחו לשבור את השיא. שיאים נועדו להשבר וכשהם השוו את התוצאה, הם הפכו לשותפים להיסטוריה".

מאיר נמני שהיה חלק מה-11 שחרטו את ההיסטוריה, התרגש גם הוא מהתוצאה שהושגה אמש: "מאוד נהנתי ושמחתי שהשוו את התוצאה שאנחנו השגנו. מכבי בשבילי זה אהבת חיים. כל משחק של מכבי חשוב לי שנשחק כמו ששיחקנו אתמול. זה היה המשחק הכי טוב של מכבי מזה הרבה זמן, אולי הטוב ביותר של השנים האחרונות".

על ההשואה בין התקופות

"בשנת 1970 הפועל הייתה חזקה מאוד. מיד אחרי הניצחון הגדול היה משחק נוסף מולם אותו הפסדנו, זה מראה לך שהם היו חזקים מאוד. אי אפשר להשוות בין היריבות. אני לא אשכח שמזג האוויר היה חורפי וקיצוני, גשם בלי הפסקה. לתת חמישה שערים בתנאים כאלו זה לא פשוט. כל האיצטדיון היה מפוצץ ולא היה מקום להכניס סיכה. צריכים להבין שהשוער של הפועל היה איש משחק ואז להבין איזה משחק הצגנו ב-1970".