מועדון הכדורגל מכבי תל אביב כואב את לכתו של נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, שנפטר  בגיל 93.

הבעלים, מיץ' גולדהאר, ספד לנשיא ואמר: "מדינת ישראל לא התקיימה מעולם ללא שמעון פרס.mta__1367831854_photo השפעתו על המדינה, האזור והעולם כולו עוד תורגש למשך זמן רב ועלינו להיות אסירי תודה לכך. ‏היה לי הכבוד והעונג לפגוש אותו מספר רב של פעמים ואף אכלתי ארוחת ערב איתו רק לפני חודשיים. הוא היה אדם אמיץ, מעורר השראה ובעל מוח חריף שתמיד העניק לאנשים ששהו במחיצתו תחושה של חברות אמת. מועדון הכדורגל מכבי ת"א עבד יחד עם מר פרס ומרכז פרס לשלום‏ ותמיד יהיו לנו זיכרונות יפים מהאיש הענק הזה שהקדיש את חייו למען מדינת ישראל והמאבק לשלום במזרח התיכון".

בעונת 2012/13, אחרי שמכבי זכתה בתואר האליפות, ביקרו הבעלים, מיץ' גולדהאר, נציג הבעלים, ג'ק אנגילידיס והמנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף, את שמעון פרס בעודו נשיא המדינה והעניקו לו את החולצה הרשמית של המועדון עם הכיתוב 1 (משל לאזרח מספר 1 של ישראל). MTA__1431521589_IMG_3968

מועדון מכבי תל אביב רשם לאורך השנים שיתוף פעולה שוטף והדוק עם מרכז פרס לשלום ועם מר פרס. בשנתיים האחרונות השתתפו נציגי המועדון ובניהם, שחקנים שונים והמנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף, בטורניר "מונדיאל למען השלום".

ביום העצמאות 67 למדינת ישראל ביקר פרס בפעם האחרונה במתחם האימונים של מחלקת הנוער בקריית שלום באירוע שקיימו מרכז פרס לשלום במתחם. פרס נפגש עם מנכ"ל המועדון לשעבר, מרטין ביין, וקיבל ממנו את החולצה הרשמית של המועדון עם ההדפס 67 על גבה.