הכדורגל העולמי ועולם המדע מתכתבים זה עם זה כבר למעלה מעשור בצורה רציפה, כאשר המועדונים המובילים בעולם כבר הבינו שחלק בלתי נפרד מהתקדמות מקצועית,כרוכה בהתקדמות והבנה ניתוחית מדעית. לאחרונה נסע אנטוניו דלו-יקונו, המנהל הפיזיולגי של מחלקת הנוער, לכנס בן יומיים שנערך בברצלונה ועסק באנליזה וביצועים בתחום מדעי הספורט.AQ7A9342

המרצים כללו אנשי אקדמיה ששמיישמים את התאוריות שלהם עם קבוצות כדורגל, וכמו כן מומחים בתחום מדעי הספורט שמועסקים במועדוני פאר כמו ברצלונה, אינטר, אתלטיקו מדריד, ולנסיה ועוד."חלק מההרצאות חידשו דברים וחלק אימתו וחיזקו תאוריות ופרוטוקולים קיימים" סיפר דלו-לוקאנו. "גם באירופה, העולם של ה=GPS הוא יחסית חדש בעולם הכדורגל. רק בשנה שעברה אופ"א אישרו שימוש של זה במשחקים רשמיים, ולאט לאט קבוצות הבינו שזה צורך הכרחי, כאשר גם כל GPS דוגם בדרכים שונות".

כיצד עוזרות המערכות בפועל לשיפור השחקנים?

"כל מועדון עובד בפילוספיה שמונעת על פי שיטות משחק שהוא מייעד לעצמו. כל אחד מסתכל על הביצוע בצורה שונה. ניתוח האימונים והמשחקים שלנו בנוי בצורה מסוימת, ששונה בין הבוגרים לנוער. ישנם פרמטרים שאנחנו יכולים לקבוע במהלך שנתיים-שלוש שאליהם אנחנו רוצים שהשחקנים הצעירים שלנו יגיעו, והפרמטרים האלו אמורים להביא אותם יותר מוכנים מבחינה גופנית ואתלטית".

מאיפה מתחילים לגשר על הפערים בידע?AD0Y5191

"השנה הזו תהיה שנת התסגלות ובנייה. נאסוף כמה שיותר מידע בצורה אוביקטיבית ומהימנה וכך בשנה הבאה אוכל להשוות, ולהבין מה היעד שלי כדי להרים את הקבוצה לרמה גבוהה יותר, ומה היעדים של הקבוצה שעלתה שנתון. בשביל זה, אנחנו מדריכים את המאמנים ומאמני הכושר כדי להבין את הנתונים ושיהיו מעורבים בהיבטים האלו.

פטריק ואן לוון מחזיק במושכות המקצועיות של המחלקה, כיצד זה בא לידי ביטוי בתחום מדעי הספורט?

"פטריק הביא שינוי שבו אנחנו עובדים בצורה אחידה בכל הקבוצות. חלק מעקרונות העבודה של מדעי הכדורגל הם חלק משיטת העבודה. המאמן קיבלו יחד עם מדריכי האימון שלו גם מדריכים לאימון הגופני שהם צריכים ליישם ביחידות האימון. מאמני כושר ומאמנים מדברים בשפות שונות למרות שבעצם מדברים על אותו דבר. אני ניסיתי לתאם בין שתי השפות ולייעל את הדברים וליצור עבודה משותפת. אחד הדברים החשובים שאנחנו עושים כיום הוא הקמת מאגר מידע. אני יכול לדעת מראש מה אני עומד להשיג ואז לעשות התאמה ותיקון לאימון".

אם אתה צריך לשים את האצבע על ההבדל הגדול בין הנושא הגופני בארץ ובעולם, על מה היית מצביע?

"במועדונים בעולם מגיעים אנשים עם רקע אקדמי ובארץ אין את זה. אנשים בארץ מגיעים מרקע של אימון גופני ולצערי זה לא מספיק. היום, בגלל שהדרישות בכדורגל מורכבות ושואפות לאיכות ועצימות גבוהה, אנחנו צריכים לדעת מה בדיוק אנחנו דורשים מהשחקן ברזולוציה הקטנה ביותר".