אצטדיון: המושבה (11,500)

מאמן: גיא לוזון

הרכש הטרי של הבעלים של הפועל, אמיר כבירי, ולא פחות חשוב של המנהל המקצועי החדש-ישן, אלי גוטמן, שרק השבוע הודיע כי יפסיק לתפקד כמאמן המועדון וגייס תחתיו את המאמן שעד העונה האחרונה הספיק לרשום קדנציה אירופית שכללה את סטנדרד ליאז' הבלגית וצ'רלטון מהצ'מפיונסשיפ. AD0Y6453

עבור לוזון לא מדובר בקדנציה הראשונה על הקווים כמאמן הפועל תל אביב. בעונת 2007/08 מונה למשרת המאמן אחרי עונה מוצלחת במיוחד עם מכבי פ"ת. לוזון הוביל את האדומים לקמפיין שני בשלב הבתים בגביע אופ"א, ולמרות ההישג בגיזרה האירופית, בליגה המקומית לוזון נכשל, כשרשם ניצחון אחד בלבד בעשרה מחזורים – זה קרה בדרבי התל אביבי הראשון שלו.

עובר ושב:

הסגל של הפעל תל אביב עבר מהפכה לא קטנה גם בקיץ האחרון, כשלא פחות מ-11 שחקנים עזבו, בעוד גוטמן בחר להתחזק בשמונה שחקנים ובניהם, מרקו סימיץ', חן עזרא, אוראל דגני ו-וויאם עמאשה והחלוץ דולי מנגה שחתמו רגע לפני סיום מועד חלון העברות בספטמבר.

תחילת העונה:

הדרבי הראשון של עונת 2016/17 נערך במסגרת מששחקי גביע הטוטו ובסיומו הצהובים רשמו ניצחון 0:2. עוד לפני כן הפועל התקשתה להציג יכולת טובה בגביע הטוטו כשרשמה ניצחון אחד בלבד, שתי תוצאות תיקו והפסד וסיימה במקום הרביעי. אם מישהו ציפה שבליגה האדומים יציגו יכולת שונה אז הוא התבדה.  AD0Y6360

הפועל פתחה את העונה במשחק חוץ ראשון בסמי עופר שם נוצחה על ידי מכבי חיפה 0:1. במחזור השני היא פגשה את האלופה והצליחה לסחוט נקודה ראשונה העונה אחרי תיקו 0:0. השחקנים של גוטמן המשיכו במרדף אחרי הניצחון הראשון וקיוו לרשום אותו במשחק נגד מכבי פ"ת, אך בסיום 90 דקות הפסידו 2:0. במחזור האחרון הצליחה הפועל לאבד יתרון 1:3 ולסיים בתיקו 3:3 נגד עירוני קריית שמונה.

זכוכית מגדלת: ארון שוינפלד

החלוץ היהודי אמריקאי הוכיח את עצמו כבר בדרבי הראשון שלו במדים האדומים בעונה שעברה שכבש בתיקו 1:1 בסיבוב השני. משחק הראש והרגל של שוינפלד נחשבים לאיכותיים במיוחד, וגם המימדים הפיזיים הופכים אותו לחלוץ אימתני בליגה הישראלית. עם זאת, הפוטנציאל הענק של החלוץ טרם בבא לידי ביטוי באופן רצוף וגם ההגנה של מכבי כבר הצליחה להתמודד איתו יפה מאוד במשחק גביע הטוטו בקיץ האחרון.