מיקומים ופילוסופית משחק%d7%92%d7%9b%d7%92%d7%93%d7%9b

דנדלק מכהנת כבר שנתיים כאלופת אירלנד וגם העונה היא צועדת בגאון בראש טבלת הליגה האירית שקרבה לסיומה. השינוי של דאנדלק שעד לפני ארבע שנים חוותה עונות רעות שכמעט הסתיימו בהדחה, הגיעה עם מינויו של המאמן סטיבן קני. המאמן בן ה-44 עשה שינוי של ממש בקבוצה כשהוא משנה לגמרי את פילוסופית המשחק שלה.

האירים משחקים במערך 4-5-1 שלא משתנה בליגה או באירופה. הקבוצה של קני דבקה בסגנון משחק שמונע על הנעה ושליטה בכדור, גם בחלקים האחוריים והרבה פחות על כדורים ארוכים לעבר החלוצים. למעשה אם נבחן מעט יותר את המערך, נקבל צורה של 4-2-3-1, כאשר צמד הקשרים האחוריים משחקים קרוב מאוד לחוליית ההגנה. במשחק הראשון בשלב הבתים באלקמר נגד AZ, החזקת הכדור נטתה להולנדים בפער קטן, אך במוקדמות ליגת האלופות נגד לגיה ורשה היו אלו ה'ליליוויטס' שהכתיבו את קצב המשחק. את הנקודה הזו מכבי יכולה לנצל לטובתה, כאשר רוב הכדורים שמאבדים האירים נמצאים עמוק בחלק המגרש שלהם, כך jnnnnשלחץ על הכדור יכול להניב פירות רבים.

טב"ח האירי

דמיאן דאף ופיליפה קוטיניו. אלו השניים אליהם משווה העיתונות האירית את דריל הורגן, שחקנה של דנדלק. האירי בן ה-24 משחק בעמדת חלוץ כנף שמאל של סטיבן קני. 1.80 של מהירות מתפרצת וטכניקה נהדרת, שמתווספות ליכולת בעיטה לא רעה בכלל, שהניבה עד כה שבעה שערי ליגה וחמישה בישולים.

יכולת הפריצה של חלוץ הכנף באגף שמאל יהיה משהו ששחקני מכבי יהיו חייבים לפקוח עין לגביו. נגד אלקמר, רשם הורגן תשעה דריבלים, כולם הסתיימו בהצלחה. הנה קליפ עם כמה ביצועים של הורגן שתוכלו להתרשם בעצמכם.

חלוץ חוד

שחקן אירי נוסף ממנו יצטרכו להזהר הצהובים הוא דייויד מקמילן. חלוץ החוד של דנדלק הספיק לחורר רשתות העונה כשהוא עומד בראש טבלת הכובשים בליגה עם 15 שערים.  העובדה שהרגל החזקה של מקמילן היא שמאל מהווה יתרון עבור האירי, אך יותר מכל משחק הראש הנהדר שלו הוא האיום הראשי של מספר 9.

כדי להבין עד כמה החלוץ נמצא ברמות האירופאיות, ניתן להסתכל על טבלת הכובשים של מוקדמות ליגת האלופות, שם סיים כמלך שערים משותף עם עוד שלושה שחקנים שסיימו עם חמישה שערים כל אחד.

בקטנות

  • סטיבן אודונל, הקפטן של דנדלק יעדר מהמשחק לאחר שספג כרטיס אדום במשחק נגד אלקמר. יהיה מעניין לראות מי יקח של מקומו של הקשר הדפנסיבי שמהווה בורג חשוב בחוליית ההגנה של דנדלק.
  • דריל הורגן נודע בעיקר בזכות היכולת ההתקפית, אך הצהובים ירצו לבחון את שחקן הכנף שמציג אחוזים נמוכים מאוד במאבקים הגנתיים על הכדור.
  • ממגרש ביתי האירים לא יהנו, עקב כך שהם מארחים את מכבי בביתה של שמרוק רוברס המקומית. אם השם מוכר לכם, זה אולי בגלל המפגש עם בני יהודה ב-2010 שנערך בדיוק באותו איצטדיון, טאלאהט.