חיל התותחנים 

במשחק האחרון של זניט, ארסנל טולה ספגה מנחת זרועם של הרוסים שכבשו חמישייה לרשת של היריבה. פנדל, צירופי מסירות וכדורים ארוכים היו רק חלק מהארסנל שבו השתמשה זניט. אך יש תחום נוסף ששחקניו של לוצ'סקו מצטיינים בו, וזה בעיטות מרחוק. כפי שניתן לראות בתרשים, השחקנים של זניט אוהבים לבעוט מחוץ לרחבה, והרבה.

40% מסך הבעיטות של זניט נבעטות מחוץ לרחבה, כאשר מובילי הארטילריה העיקריים הם ג'וליאנו (2.4 בעיטות בממוצע למשחק, נרחיב עליו בהמשך), אולג שאטוב (1.8 בעיטות למשחק) שלא ישחק נגד מכבי, קרז'קוב (4.4 בעיטות לשער בממוצע) ואקסל ויטסל (1.8 בעיטות בממוצע) שהיה כפסע מחתימה ביובנטוס. KIcks

 

Garcia Act1ion

מיפוי הפעולות של גרסיה במשחק נגד צסק"א ()

הגרזן מספרד

חוליית הקישור של זניט מכילה לא מעט קשרים קדמיים מרשימים דוגמת אקסל ויטסל, ג'וליאנו, מאוריציו, שאטוב וז'ירקוב, אבל הפוקוס שלנו הולך דווקא אל הקשר האחורי שאמור למנוע מהצהובים לפתח התקפות והתקפות מעבר, חאבי גרסיה. הספרדי שעבר קריירה מרשימה שהחלה בריאל מדריד, המשיכה לבנפיקה ולמנצ'סטר סיטי ממנה הגיעה לזניט, נחשב לאחד השחקנים הבטוחים בהרכב של הרוסים, ולא בכדי.

LEADER HATIFOT

טבלת מובילי החטיפות של זניט ()

המספרים של גרסיה מבחינת פעולות הגנתיות, ובמיוחד אחוזי ההצלחה, הם מהגבוהים בזניט. ניקח שני משחקים בעלי אופי שונה, אחד של זניט נגד היריבה המושבעת צסק"א ואחד מהמשחק לפני אחרון של הרוסים נגד אמקר פרם. בשניהם, גרסיה היה מהקשרים המובילים בפעולות הגנתיות (17/23 פעולות הגנתיות נגד צסק"א ו-17/20 נגד פרם). בטבלה שלפניכם תוכלו לראות את כמות חילוצי הכדור של גרסיה העונה, שני אך ורק לבלם הפורטוגלי נטו.

החשיבות של גרסיה, שהעמדה הממוצעת שלו במגרש נמצאת בחצי של זניט, מספר מטרים מעיגול האמצע, לא מסתכמת רק בחילוצי כדור. הספרדי הוא מהחוטים המקשרים החשובים בין חוליית ההגנה לבין חוליית הקישור הקדמית וההתקפה. ויטסל, שאטוב שלא יקח חלק במשחק וסומולניקוב המגן הם היעדים המרכזיים שאליהם מנווט גרסיה את המשחק.

בנעלי ההאלקPZ_007673_002505_0h_converted

הכוכב הגדול , מספר 7 של הקבוצה עזב לסין בעסקת ענק. הסיפור של ערן זהבי במכבי תל אביב קרה ג
ם לזניט, רק עם סכומים גבוהים בהרבה. הברזילאי שכבש 59 שערים בשלוש וחצי עונות במדיה של זניט הותיר חור גדול בהתקפה, בור אותו אמורים למלא מספר שחקנים. מי שבינתיים לוקח עליו את משימת הכיבוש, הוא ברזילאי חדש של זניט, ג'וליאנו.

הקשר ברזילאי שהגיע העונה לזניט החל לפרוע את השטרות מיידית, כשהוא מוביל את טבלת הכובשים העונה עם ארבעה שערים מתוך 11 שכבשה זניט עד כה. בעיטות מרחוק, צירופי מסירות קצרות עם החלוצים וטכניקה נפלאה הן רק חלק מהרפטואר של הקשר הקדמי, שמחר ינסה לבחון את הקבוצה של שוטא ארבלדזה. ג'וליאנו אגב, הדיח מההרכב ברזילאי אחר שימתין על הספסל, מאוריציו.

בקטנה

  • אם כבר הגרזן הספרדי, כדאי מאוד להגנה הצהובה להזהר מהבעיטות החופשיות של חאבי גרסיה.
  • מספר 18 בכחול: איגור סומולניקוב, מגנה הימני של זניט חורך באופן קבוע את הקו הימני, וחוליית ההגנה תצטרך להזהר מהמגן הסופר התקפי, שמעביר בממוצע שישה קרוסים במשחק לרחבת היריב וגם מבצע כניסות תדירות לרחבת היריבה.
  • לאחר עזיבתו של אזקיאל גראי לולנסיה, נטו וקריסיסטו מאיישים את עמדת הבלמים, כשיורי קרז'קוב שנחשב ליותר קשר שמאלי תוקף מאשר מגן, מקבל את הקרדיט בהגנה באגף שמאל.