מועדון הכדורגל מכבי תל אביב הגיש בשעות הבוקר תביעה אזרחית נגד שני "אוהדים" בסך 100,000 ש"ח כל אחד לאחר שנתפסו עושים שימוש באמצעים פירוטכניים במהלך הדרבי בגביע הטוטו, עובדה שגרמה לעשן סמיך והובילה להפסקת המשחק. השניים, שנתפסו והורחקו ע"י המשטרה כחלק מהמאמצים שעושה מכבי ת"א למגר התנהגות אלימה מקרב אוהדיה – נתבעים בגין הנזקים שנגרמו למועדון ולמנהלת הליגות אשר הצטרפה לתביעה.

מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מבהיר כי ימשיך לפעול בכל המישורים על מנת לוודא כי אוהדים המתפרעים ומזיקים למועדון יורחקו מהמגרשים ויתבעו על הנזקים שהם גורמים לכולם.

במסגרת התביעה הציגה המנהלת לראשונה סקר שנערך לבקשתה, על ידי "הגל החדש" שהעלה שורה של ממצאים חמורים ומדאיגים הנובעים מגילויי האלימות במגרשי הכדורגל, כגון אלו שביצעו הנתבעים, זאת כדלקמן: "נמצא כי אלימות במגרשים היא הסיבה העיקרית והמרכזית לכך שאוהדי כדורגל לא מגיעים לצפות במשחקים במגרשי הכדורגל. הנשאלים בסקר העידו כי האלימות במגרשים היא הנושא המרכזי והראשון בסדר העדיפויות מבחינת הנושאים שעל המנהלת לטפל בהם. כמחצית מההורים שהולכים למגרשים העידו שהם לא לוקחים עמם את ילדיהם בשל תופעת האלימות במגרשים".

מנכ"ל הליגות המקצועניות, אורן חסון, אמר: " אנחנו רואים בחומרה התנהגות אלימה, פרועה ואף כזו שיכולה להביא לפגיעה בנפש. לא נעמוד מנגד ונסייע למועדונים להרחיק את אותם אלה הפוגעים בחוויית הכדורגל של כולנו וגורמים לעונשי הרחקה, הפחתת נקודות וענישה הפוגעת באוהדים במועדון ובתדמיתה של ליגת העל."