עמדה ומערך 

הקבוצה של ג'ון ואן דר ברום ניצבת במקום החמישי בליגה ההולנדית לאחר תשעה מחזורים, בהן השיגה ארבעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו והפסד אחד. ואן דר ברום פותח את העונה השלישית שלו באלקמאר, תקופת זמן בה הצליח להטמיע את שיטת המשחק בה הוא דוגל, ואותה נפרט כעת.

נתחיל עם חולית ההגנה. ואן דר ברום לא משנה את הקו האחורי שלו, אשר נשאר על ארבעה שחקנים באופן קבוע, דבר שמוביל אותנו לדבר על שחקני הכנף. ריגצ'יאנו הפס המגן השמאלי ומטיאס ג'והנסון המגן הימני השבדי מאיישים את הקווים. בניגוד לג'והנסון שנוטה להישאר בחצי של אלקמאר, הפס נוטה לתקוף בצורה הרבה יותר משמעותית על אף שמבחינת קרוסים לרחבה, גם הוא לא נמצא בין המובילים באלקמאר.

מבחינת הקישור, כפי שניתן לראות בתרשימים, הקבוצה של ואן דר ברום מורכבת בקישור מחמישה שחקנים כאשר בהתאם לקבוצה מולה היא מתמודדת, מגיע השוני. נגד זניט (הפסד 5:0) וגם נגד דנדאלק (1:1) חולית הקישור האחורי מנתה שני שחקנים, בניגוד לליגה שם היא עולה עם קשר אחורי אחד וארבעה קשרים קדמיים. מבחינת עמדת החלוץ, אין שינויים במערך של ההולנדים שמשחקים עם חלוץ חוד אחד, גבוה ופיזי.

קרוסים ודריבלים

לקחנו את חמשת משחקיה האחרונים של אלקמאר בליגה ההולנדית ובליגה האירופית וניסנו להבין מאיפה מגיעות הסכנות. עוד לפני שנדבר על שחקנים באופן אינדבידואלי, AZ מציבה חלוץ חוד גבוה שניזון בעיקר מקרוסים שמגיעים משחקני הקישור הקיצוניים.

שימו לב למפת ההרמות של אלקמאר על פי אחוזים. כ-65% מההרמות של הקבוצה מגיעות מקו ימין, האגף הפעיל ביותר של ההולנדים. גם מבחינת אחוזי הדריבל של AZ, האגף הימני שומר על ההובלה כשהוא עם 40% מכלל הדריבלים שנעשים במשחק, וגם מחזיק באחוזים הגבוהים ביותר של הצלחה, כ-77%.

גם בנושא מסירות העומק, כפי שיכולתם לנחש, אגף ימין הוא האגף שמוסר הכי הרבה מסירות עומק עם מעל ל-51% מסירות. croses

הפלא המרוקאיiliass-bel-hassani

אלקמאר תציג את ילד הפלא שלה במשחק נגד מכבי תל אביב, אליאס בל-חסני. הקשר הקיצוני בן ה-24 הגיע ל-AZ מהראקלס אלמלו ביום האחרון של חלון ההעברות, בעיקר כדי למלא את החלל אשר הותיר מרקוס הנריקסן, שעבר להאל סיטי מהפרמייר ליג.

חסני שהחל את הקריירה המקצוענית שלו עם ספרטה רוטרדם בליגה השנייה בהולנד, מציג יכולת דריבל נהדרת אותה הוא עושה בממוצע 11 פעמים למשחק. הקשר מעורב בלא מעט שערים, כאשר הוא בעצמו הבקיע עד כה העונה שניים. האיזור המועדף על חסני לבעיטות הוא מקצה הימני של הרחבה.

היתרון של ילד הפלא הוא העובדה שגם ברגל ימין וגם ברגל שמאל, חסני יודע לבעוט, לכדרר ולהרים בצורה כמעט זהה. האגף השמאלי של הצהובים יצטרך לפקוח עין מיוחדת הקשר נמוך הקומה.

שימו לב: 

האיש והמסיכה: ארבעה שערים בליגה בשבעה משחקים אך ללא שער עדיין בקמפיין האירופי, החלוץ וואט ווגהורסט שחולק את עמדת החלוץ המרכזי עם פרד פריידי הניגרי ינסה להשיג נגד ההגנה של שוטא ארבלדזה את השער הראשון שלו בקמפיין.

רון ולאר – ההיעדרות של שחקן נבחרת האורנג' מההגנה של AZ עשויה להתברר כחשובה מאוד, כיוון שעל פי הדיווחים הבלם הפותח של אלקמאר לא יהיה בסגל למשחק.

אלירזה יהאנבקאש – אחד השחקנים המרכזיים בקבוצה של ואן דר ברום ייעדר ככל הנראה מסיבות שלא קשורות לספורט. הקשר האיראני שכבש העונה כבש שלושה שערים ככל הנראה לא יקח חלק בהתמודדות הערב.