בעלי הבית332A5588

אחת השאלות שעולות הכי הרבה בהקשר למשחק העונה הקרב ובא, היא שאלת החזקת הכדור. מי תשלוט בקצב המשחק, ומי תנסה לנצל את יתרונות המהירות שלה ולעקוץ במשחק פחות "מסודר". שתי הקבוצות הוכיחו השנה באירופה שהן יכולות לשלוט במשחק גם מול יריבה שעל הנייר נחשבת עדיפה, ובכל שבעת המחזורים ששוחקו עד כה, מכבי וב"ש שלטו בצורה ברורה נגד כל יריבה.

לא פעם אמר שוטא ארבלדזה שהמשחק של מכבי תל אביב מתבסס על כדורגל התקפי והחזקה בכדור. נגד הפועל באר שבע בטרנר, צפוי לצהובים אחד המאבקים המרתקים לעונה.

מיקומים ומערכים

ברק בכר אוהב לשלוח שחקנים קדימה, והרבה. בין אם זה במערך 4-5-1 בו הוא משתמש בליגה ומקדם את הקשרים כמה שיותר לחלק היריב, ובין אם ב-3-5-2 שבו הוא מקפיד לפתוח את משחקיו בליגה האירופית, הפועל ב"ש תמיד חושבת התקפה. המגנים של הפועל באר שבע משחקים תפקיד חשוב מאוד בהתקפה, כאשר העמדות הממוצעות של שניהם נמצאות לפחות על קו החצי.

הרבה מהגישה של הפועל באר שבע תושפע מהדרך בה יפתח ברק בכר את המשחק. אם יפתח עם מערך של ארבעה שחקני הגנה, ניתן יהיה לשער שבכר מחפש לשלוט ולהכתיב את קצב המשחק. דבר נוסף שכדאי מאוד לזכור, הוא השינויים התכופים שמבצעת באר שבע במערכים תוך כדי משחק, כך שלצהובים כדאי להתכונן היטב.

נגד ספרטה פראג, באר שבע שינתה שלוש פעמים מערך, כפי שניתן לראות בתרשים הבאformation

חסרונו של וואקמה

חמישה שערי ליגה, ארבעה בישולים. זה המאזן של החלוץ הניגרי של הפועל באר שבע שצפוי להיעדר ממשחק העונה, ולהשאיר בור לא קטן בחוליית ההתקפה של ב"ש. ההשפעה wakameשל וואקמה היא גדולה מסך נתוניו. הניגרי מחלק את הזמן שלו במגרש בצורה הבאה: קיצוני שמאלי ב-64% מהזמן, חלוץ מרכז ב17% וב-17% הנותרים, וואקמה מגיע למרכז המגרש כדי לנהל את המשחק של באר שבע.

לאחר עזיבתו של אופיר דוידזאדה, קורהוט נכנס לעמדת המגן השמאלי, והשילוב בין השניים עובד מצוין. נגד ספרטה פראג, הצמד וואקמה-קורהוט העביר 30 מסירות אחד עם השני, 21 מהן הגיעו מההונגרי לניגרי.

בהיעדרו של וואקמה, מי שיצטרך להיות במיטבו הוא מאור מליקסון. על פי הנתונים, הקשר נחשב ל-"סגן" של וואקמה בכל הקשור לנתונים שהוא מנפק, כשהוא נמצא עם נתונים דומים לוואקמה בכל הקשור לדריבל (6.2 למשחק), בהרמות (4.9 למשחק), אך גם לשחקן שמאבד הכי הרבה כדורים יחד עם בן ביטון (עשרה איבודי כדור בממוצע בחמשת המשחקים האחרונים).

בקטנות

  • הרבה מדברים על יכולת הכדרור והזריזות של מאור מליקסון, אך אספקט נוסף שצריכים לשים לב ביחס לקשר המחונן הוא כמות מסירות המפתח, הגבוהה ביותר בבאר שבע עם ממוצע של 4.1 מסירות בחמשת המשחקים האחרונים.
  • הלחץ על הגנת באר שבע יכול לגרום לשיבוש במהלך המשחק, אך לא פעם השחקנים של בכר מקבלים הוראה לדחוף את הכדור לשטח היריבה, ומשם להעביר את הלחץ לקבוצה מנגד.
  • נייחים נייחים נייחים. מה כבר לא נאמר על הפיזיות של הפועל באר שבע, שבאה לידי ביטוי בצורה מוחלטת במצבים הנייחים במהלך משחק.