מלבד הניצחון החשוב נגד אלקמאר ביום חמישי האחרון, במועדון ציינו מאורע חגיגי נוסף, כאשר טל בן חיים הבלם, שחקן אשר גדל כל הדרך ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב, רשם את ההופעה ה-50 שלו במסגרות אירופיות. כדי לתת את הכבוד הראוי לבלם המעוטר, החלטנו ללכת אחורה ולבדוק את נקודות הציון במסגרת התחרויות של אופ"א.

פריימיירה ביבשת: המשחק האירופי הראשון של בן חיים היה במדים הצהובים של מכבי, שהתארחה ב-20/09/2001 באיצטדיון ה'מקסימיר' אצל דינמו זאגרב. הצהובים סיימו אז בתוצאה 2:2, שעזרה למכבי להעפיל שלב לאחר שיוויון אחת במפגש הגומלין בבית.

ben-haim-body201-3132032

Credit – www.bwfc.co.uk (http://www.bwfc.co.uk)

כבר לא בצהוב: בעונת 2004/05 עבר בן חיים לבולטון האנגלית ובעונה שלאחריה, רשם הופעה ראשונה במדי מועדון אירופאי במפעלי אופ"א. זה היה במשחק הגומלין של הוונדררס, במה שהיום אנחנו מכירים כמשחק הפלייאוף לפני העלייה לשלב הבתים. היריבה הייתה הקבוצה הבולגרית לוקומטיב פלובדיב. המשחק נגמר בתוצאה 1:2 לטובת האנגלים שהעפילו לשלב הבתים. בן חיים רשם קמפיין נהדר עם בולטון שהעפילה לשמינית גמר גביע אופ"א, אך הסתיים בצורה טראגית מבחינת הבלם שרשם שער עצמי שהוביל
להדחה של בולטון על ידי מארסיי הצרפתית, שבשורותיה שיחקו דאז פרנק ריברי, סמיר נאסרי ופביאן בארטז.

הבלוז: בעונת 2007/08 בן חיים הצטרף לשורות מועדון הפאר צ'לסי, וכבר במשחק הראשון של שלב הבתים נגד רוזנבורג, נכנס הבלם כמחליף לג'ו קול. בן חיים שותף גם במשחק נגד ולנסיה אותו סיימו הצדדים בשיוויון ללא שערים. באותה עונה הגיע צ'לסי לגמר ליגת האלופות, אך הפסידה למנצ'סטר יונייטד בגמר.

מרגיש בבית: בן חיים מחזיק בנתון נהדר בכל מה שקשור לשלבי בתים. הבלם העפיל ארבע פעמים לשלב הבתים של גביע אופ"א/ליגה אירופית יחד עם בולטון, מנצ'סטר סיטי, סטנדר ליאז' והקמפיין הנוכחי של הצהובים, יחד עם שני קמפיינים של שלב בתים בליגת האלופות יחד עם צ'לסי ואשתקד עם מכבי.

הכי רחוק: שלב שמינית הגמר יחד עם בולטון הוא השלב הכי מתקדם במפעל בו שיחק בן חיים, באותם צמד משחקים נגד מארסAD0Y4609יי.

32 – זהו מספר היריבות אשר מולן התמודד בן חיים במסגרת האירופית. בין השמות הנוצצים אפשר למצוא את פריז סן ז'רמן, סביליה, בשיקטאש, צ'לסי, פורטו, ולנסיה, דינמו קייב ועוד.

הקשר הרוסי – רק קבוצה אחת פגש בן חיים פעמיים במסגרת המסעות האירופים שלו, וזוהי זניט סט. פטרסבורג. הבלם שיחק בשורות בולטון האנגלית שניצחה את זניט בשלב הבתים של גביע אופ"א, שאז שוחק במתכונת של משחק אחד נגד כל יריבה בבית. אנחנו נחזיק אצבעות לתוצאת ניצחון גם במפגש השלישי של הבלם עם מכבי נגד קבוצת הפאר הרוסית.

הופעות במספרים

ליגת האלופות

מכבי תל אביב – 13בן חיים הבלם

צ'לסי -2

ליגה אירופית

מכבי תל אביב – 15

בולטון – 7

מנצ'סטר סיטי – 5

סטנדר ליאז' – 8