געגועים. זו המילה שיכולה לתאר היטב את מה שאני חש כשאני מתחיל לדבר על מכבי. הפעם האחרונה שפגשתי את הקבוצה הייתה לפני שבועיים בהולנד וזה היה כיף וחשוב לי.MTA__1340288058_Colauti_Kick

הערב צפוי לחברים האלה משחק לא פשוט בכלל. במשחק בהולנד פשוט היה תענוג לראות את הקבוצה. הניצחון על אלקמאר במשחק חוץ הוא לא מובן מאליו. מכבי שיחקה נגד קבוצה חזקה במגרש לא קל והמשחק המסודר של מכבי ניצח את המשחק.

אם אני אחזור אחורה לימים שאני שיחקתי עם הקבוצה באירופה, וזה לא היה מזמן, אני מודה שרואים פערים גדולים ולטובה ביכולת של מכבי. זה נובע בעיקר בזכות הניסיון של הקבוצה במפעלים האירופים בשנים האחרונות. הניהול של המועדון ולא רק ניהול הקבוצה, משפיע על השחקן. נותן לו שקט נפשי וזה בא לידי ביטוי על כר הדשא.

"מכבי צריכה לשחק משחק דומה מאוד לזה ששיחק באפאס סטדיום. משחק מסודר. לא זהיר אבל חכם גם בהגנה"

ההפסד לזניט היה כואב ובלתי נתפס, אבל גם במשחק הזה היה ניתן לראות שמכבי לא מגיעה ברגשי נחיתות לאף משחק. הקבוצה מגיעה במטרה לשלוט, להכתיב את קצב המשחק. לעמוד נכון ולחזור לעמדות מפתח. באלקמאר זה היה בולט במיוחד. כולם ודאי שואלים איך מכבי צריכה לנצח את המשחק מחר? הרי היא חייבת לנצח כדי לשפר עמדות בדרך לשלב הבא. אני חושב שמכבי צריכה לשחק משחק דומה מאוד לזה ששיחקה באפאס סטדיום. משחק מסודר. לא זהיר אבל חכם גם בהגנה. אלקמאר קבוצה חזקה מאוד עם שחקנים מאוד מסוכנים ומכבי צריכה קודם כל להיזהר מלספוג. במקביל הקבוצה צריכה לדעת לשלוט בכדור, לצאת להתקפות מהירות, ולנצל את המצבים. זה הכי חשוב וזה לא כזה פשוט.

נכון שמכבי מגיעה אחרי שני הפסדים אבל גם בהם יכולתי לראות את השליטה האבסלוטית של הקבוצה במשחק. האם זה צריך להשפיע? לא. פשוט לא. יש קבוצות שמשחקות בליגות שלהן ולא ממש מצליחות אבל כשהן מגיעות למשחקים באירופה הן נראות שונה לגמרי. זו הזדמנות קלאסית לקבוצה להוכיח שהיא מקצוענית ויודעת לעשות הפרדה.

אני מאמין שאם מכבי תמשיך לשלוט במשחק כמו במשחקים האחרונים ותדע לנצל את המצבים שהיא תגיע אליהם היא תצליח לרשום ניצחון נוסף. מפה, בגרמניה, אני מבטיח להחזיק אצבעות.

שלכם, רוברטו קולאוטי