עולם אקדמיות הנוער בכדורגל הוא נושא שבשנים האחרונות נכנס לתנופה מחקרית, כאשר מלבד הטכנולוגיות החדשות שחדרו לתחום, גם נושא שיתוף המידע בין אקדמיות של מועדונים מובילים בעולם הפך לדבר שבשגרה. בשבוע שעבר השתתף פטריק ואן לוון, מנהלה הביצועי של מחלקת הנוער במכבי תל אביב, בכנס מיוחד של ה-ECA, ארגון של מועדונים רבים באירופה שנועד img_20161110_1155360לשרת את טובת הקבוצות.

בכנס נכחו מקבילים של ואן לוון ממועדונים כמו יובנטוס, ספורטינג ליסבון, אולימפיאקוס ועוד, אשר נבחרו כחלק מצוות מיוחד שהורכב כדי להקים רשימת סטנדרטים אשר יהוו בסיס לכל מועדון שרוצה להקים או לבחון את האקדמיה שלו. "הרבה מהכנס הזה עסק בדיבור על סטנדרטים בארצות של אקדמיות בארצות אירופאיות. אנחנו רוצים לוודא שהאקדמיות הן ברמות מקצועיות, ולא רק להגיד שיש אקדמיה, גם לדאוג למתקנים למאמנים ולשחקנים שיוכלו להתפתח".

על הרווח של מכבי תל אביב אמר ואן לוון: "כחלק משיתוף המידע, אני מקווה שנשיג דוחות ורישומים שבהם נוכל להתשמש באקדמיה של מכבי, ובכך להשוות את עצמנו בסטנדרטים ובביצועים למועדונים גדולים באירופה". המנהל הביצועי המשיך וסיפר על ההבדלים בין התפיסה של אקדמיה בארץ ובחו"ל: "ממה שאני מבין, בישראל לרוב אין דרישות גבוהות מאקדמיות של מועדונים, בעוד שבהולנד גרמניה ספרד ועוד יש דירוגים ורמות שונות של אקדמיות על בסיס המתקנים, הביצועים וההשקעה שלהם. למכבי יש כרגע בעיות בפיתוח המתקנים, אך אנחנו בתהליך שהולך בכיוון מאוד חיובי".