פס פס

מהמשחק ב-AFAS ארנה, כולנו נזכור בסופו של דבר את הבומבה של גולסה שהכניעה את ההתמודדות בדקה ה-80. הדבר שפחות נזכור, הוא שמכבי פתחה פחות טוב את החצי השני, דבר שהתבטא גם בהחזקת הכדור שנטתה לטובת המארחים (בין הדקה ה-60 pass-azל-75 אלקמר שלטה ב-53% בכדור), גם בדיוק במסירות (הדקות 45-75 היו הזמן היחיד בו ההולנדים מסרו יותר מדויק ממכבי במשחק) וגם באחוז הפעולות המוצלחות (הדקות 45-75 היו היחידות בהן אחוז הפעולות המוצלחות של אלקמאר היה גבוה יותר משל מכבי).

מה שהוביל לשינוי ברבע שעה האחרונה של המשחק, הייתה ההכנסה של דור מיכה ונוסא איגיבור, שנכנסו במקומם של בן חיים החלוץ ואלברמן בהתאמה. הכניסה של השניים העלתה משמעותית את הדיוק במסירות של הצהובים, כשמיכה מדייק ב-14/17 מסירות (82%), ונוסא ב-15/16 (94%). את הזינוק בדיוק במסירות ניתן לראות בגרף המצורף, שבו הקו של מכבי מסומן בכחול. שימו לב לעלייה החדה ברבע השעה האחרונה.

האס של ואן דה-ברום

פרט פיקנטי – במהלך השהות שלנו בהולנד, באחת מנסיעות המונית שוחחנו עם נהג מקומי אשר דיבר איתנו לקראת המשחק. כאשר דיברנו עמו על השחקנים המסוכנים של אלקמאר בהתקפה, הוא הפתיע כשלא בחר בשני החלוצים ששיחקו יותר משחקים לאחרונה (פריידי ו-ווגהורסט), אלא דווקא בחלוץ בשם רוברט מיוהרן, שהיום כולנו יודעים שכבש את השער לרשת של מכבי.

מיוהרן בן ה-27 מיעט לקבל דקות ממאמנו בתחילת העונה כשהוא שותף פחות מ-20 דקות ברוב המקרים. כעת, ההולנדי נמצא בכושר נהדר ואף כבר כבש ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים שלו, כשגם כאן, מלבד המשחק נגד מכבי, הוא עלה מהספסל בכל אותן הפעמים. מיוהרן הוא חלוץ רחבה טיפוסי, אחד שחי משערים בנגיעה אחת, ניחן במשחק ראש משובח כפי שלמדנו על בשרנו וגם, תתפלאו לשמוע, אמן בעיטות חופשיות. תשאלו את ויטסה של שרן ייני שספגה מרגליו שיוויון בדקה ה-87.

אגב, פרט פיקנטי נוסף לגבי החלוץ הוא שלא היה חסר הרבה כדי שהוא ישחק נגד מכבי, אך בשורות קרית שמונה עמה היה במשא ומתן בקיץ.

ימין קיצוני

אלי דסה רשם משחק מצוין באלקמאר, שעם קצת מזל וריכוז גם היה יכול להסתיים באסיסט של המגן. ב-AFAS ארנה דסה היה _q7a0619חלק משלישיה שמנתה את האריס וסקאריונה, כשהשלושה העבירו קרוב ל-50 מסירות יחד. העמדה הממוצעת של דסה במגרש הייתה גבוה מאוד, ויעיד על כך העובדה שהוא המגן שהשתתף בהכי הרבה התקפות מסודרות (33), וגם זה שהרים הכי הרבה קרוסים לרחבה (ארבע, מתוכן אחת שמצאה את וידאר). דסה כזכור היה גם השחקן שהביא את הכדור לגולסה באותו מהלך שהכריע את המשחק.

בדומה למגן של אלקמאר, הפס, העובדה שדסה שיחק בצורה כה קדמית גרמה לאיבודי הכדור שלו להיות בשטח היריבה(2 בחצי של מכבי, 6 בחצי של אלקמאר), דבר שלרוב הוא עדיף על פני איבוד בחצי שלך.