בדקה ה-82 הכניס אמש (ה') שוטא ארבלדזה את גל אלברמן, קפטן מכבי תל אביב, למשחק נגד דאנדלק בו ניצחה בסיום מכבי 1:2. לא רבים יודעים, אך אלברמן ציין את ההופעה ה-50 שלו במפעלים האירופים כשחקן מועדונים, וזה הזמן לתת לקפטן שלנו קצת כבוד ולהיזכר בדרך שעשה עד כה.

בוידאו: אלברמן כובש את השער נגד היידוק ספליט

הופעת בכורה – המלאבס הולמים בלרנקה

משחק הבכורה של מספר 6 בצהוב הולך אחורה עד שנת 2004, אז אירחה מכבי פתח תקווה את א.א.ק לרנקה במסגרת גביא אופ"א באיצטדיון רמת גן, כשהיא סוחבת עמה פיגור של שלושה שערים מהמפגש הראשון. אלברמן פתח ב-11 הפותחים של גיא לוזון והיה חלק מאחד המהפכים הגדולים של הכדורגל הישראלי באירופה.

בוידאו: השער של אלברמן נגד הפועל חיפה

הופעות בכורה בצ'מפיונס עם בית"ר

בעונת 2006/07 הוסיף אלברמן למאזנו שני משחקים נוספים במסגרת גביע אופ"א, אך עונה לאחר מכן אלברמן רשם הופעת בכורה בשלבים המוקדמים של ליגת האלופות, כשהוא משחק פעמיים נגד קופנהגן הדנית בקרב שהסתיים בהדחה של בית"ר.

בכורה בצהוב 

גל אלברמן חתם בשלהי חודש אוגוסט של עונת 2010/11, ולכן לא היה שותף למשחקי המוקדמות של הצהובים ששיחקו בין היתר נגד אולימפאקוס ופריס סן ז'רמן. בעונה לאחר מכן אלברמן גם לא קיבל קרדיט אירופי בשלבים המוקדמים, כאשר הוא נכלל בסגל לראשונה בעונת 2011/12 נגד חזאר לנקרן בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית, אך לא שותף. אלברמן היה צריך לחכות עד לסיבוב השלישי, שם הוא עלה לראשונה להופעה אירופית עם מדי מכבי נגד ז'לז'ניצאר במשחק שנערך באיצטדיון 'אסים פרחטוביץ" בסראייבו, כשמכבי ניצחה 0:2 מצמד של קולאוטי. אלברמן אגב, עלה כמחליף בדקה ה-69 במקומו של מושיקו לוגסי.

השער האירופי הראשון במכבי

מוקדמות ליגת האלופות, סיבוב שני ומפגש ראשון נגד גיורי ההונגרית. ברק יצחקי העלה את הצהובים ליתרון 0:1 במחצית הראשונה, ודקות לסיום הגיע גל אלברמן בשער כה אופייני כשהגיח כטריילר מאחור בדקות הסיום ונעץ את הכדור ברשת במשחק הראשון שלו במדי מכבי במוקדמות ליגת האלופות. לא זוכרים, בדיוק בשביל זה שמנו לכם את הסרטון.

27 יריבים

לא מעט מועדונים לפגוש ומדינות לבקר יצא לאלברמן כשחקן באירופה. סה"כ 27 יריבות כשהרשימה המלאה היא :דינמו בוקרשט, הירנביין, לרנקה, קופנהגן, פנתאנייקוס, בשיקטאש, דינמו קייב, גיורי, באזל, בורדו, פרנקפורט, אפואל ניקוסיה, סנטה קולומה, מאריבור, היברניאנס, פלזן, צ'לסי, פורטו, גוריצה, קאיירט אלמטי, פנדורי, היידוק ספליט, זניט סט. פטרסבורג, אלקמאר ודנדלאק.

השער הגורלי

קצת יותר מחודשיים, זה הזמן שעבר מאז שגל אלברמן שחרר את הפצצה לרשת של קאיירט אלמטי ושלח את מכבי לשלב הבא. גול מכריע בדקה ה-86 כשהוא עונד את סרט הקפטן ושולח את מכבי להרפתקה הבאה בספליט. ללא ספק אחד הרגעים הגדולים של הגרזן הצהוב בקריירה.

הופעות במספרים

ליגת האלופות – 21

מכבי תל אביב – 19

בית"ר ירושלים – 2

ליגה אירופית

מכבי תל אביב – 25

בית"ר ירושלים – 2

מכבי פ"ת – 2