מכבי תל אביב תחל בשבת (18:30) את דרכה בגביע המדינה כשתתארח אצל בני לוד מהליגה הלאומית. לקראת המפגש מול המשוכה הראשונה במפעל הגיע הזמן לערוך היכרות עם היריבה שתנסה להפתיע את הצהובים כבר בסיבוב ח'.

הקבוצה של אבו סובחי:
בני לוד משחקת באיצטדיון העירוני בעיר שמכיל 3,000 מקומות ומאומנת בשנים האחרונות על ידי המאמן סולימאן אזברגה. מי שהפך לשם נרדף למועדון הוא כמובן הבעלים מוחמד אזברגה, שמוכר יותר כאבו סובחי.

מוסטפא שיח. צלם: יוסף אבו מרסה ()

איך הגיעה לכאן?
לוד החלה את דרכה בגביע בסיבוב ז' והביסה בביתה 1:4 את הפועל כפר שלם מליגה א' דרום.

מה היא עושה העונה?
לאחר 17 מחזורים בליגה הלאומית, לוד, שרגילה להתברג בשנים האחרונות בחלק העליון של הטבלה, מדורגת במקום ה-11 עם 20 נקודות. היא תגיע להתמודדות מול מכבי לאחר 3 הפסדי ליגה ב-4 משחקיה האחרונים. לוד ספגה עד כה 33 שערי ליגה העונה, הכי הרבה בלאומית יחד עם הפועל עפולה.

שחקנים בולטים:

אנטונוב בפעולה. צלם: יוסף אבו מרסה ()

השם המוכר ביותר לאוהדי מכבי תל אביב הוא כנראה סאלם אבו סיאם. המגן השמאלי הוותיק, ששיחק יחד עם הצהובים בליגת האלופות בעונת 2004/05, משמש כקפטן וכבועט הפנדלים של לוד. בנוסף, שני שחקנים הבולטים בחלק הקדמי של אזברגה. הראשון הוא וואיל מריסאת, שאשתקד הרשים במדי הפועל אשקלון וסייע לה לעלות לליגת העל. השני הוא הזר מירוסלב אנטונוב שבעונה שעברה הבקיע 16 שערי ליגה במדי מכבי יבנה.

בהגנה משחק הבלם בן ה-39 יאיר אזולאי, שעבר שלל תחנות במהלך הקריירה הארוכה שלו. ללוד שני שחקנים מושאלים מהפועל ב"ש: עמראן אלקרינאווי ומוסא טראבין. גם החלוצים עידן שריקי ויוסף אבו לאבן, ששיחקו בעבר בליגת העל, נמצאים בסגל.

כדי לקבל פרספקטיבה מאחד שכבר פגש את הקבוצה של אזברגה העונה, שוחחנו עם מאמנה של בית"ר ת"א רמלה, עמיר תורג'מן, שסיפר על היריבה של הצהובים בשבת ואמר: "המיקום של בני לוד בטבלה של הליגה הלאומית מטעה. זו קבוצה הפכפכה שאי אפשר לדעת מה לצפות ממנה. היא יכולה לנצח קבוצה 0:4 וגם להפסיד 4:0. אני בטוח שבשבת הם יבואו להילחם, אבל גם במטרה לשחק כדורגל".

עמראן אלקרינוואי. צלם: יוסף אבו מרסה ()

על מי כדאי למכבי לשים לב?
החלוץ מירוסלב אנטונוב הוא חלוץ מצוין שכבר כבש העונה ארבעה שערים בליגה. גם וואיל מריסאת הוא שחקן מסוכן מאוד וגם המושאל מבאר שבע עמראן אלקרינוואי הוא שחקן צעיר ומאוד מוכשר.

תמרור אזהרה:
בעונת 2011/12 סיפקה לוד הפתעה גדולה במסגרת גביע המדינה כאשר הדיחה את בית"ר ירושלים בסיבוב ח' לאחר 0:0 ב-120 דקות ודו קרב פנדלים (3:4 לזכות לוד). בשמינית הגמר פגשה החבורה של אזברגה את הפועל ת"א ונכנעה 3:1, רק לאחר הארכה.

מאריסת מתכונן לבעיטה. צלם: יוסף אבו מרסה ()

 

דוקו בפעולה. צלם: יוסף אבו מרסה ()