5 ימים לפני הדרבי התל אביבי מכבי תל אביב הראתה שהיא מוכנה. אחרי הניצחון של בני לוד בגביע המדינה, הצהובים נראו טוב גם בליגה וניצחו 1:4 את הפועל רעננה במשחק במסגרת המחזור ה-17 של ליגת העל. יוסי בניון, ברק יצחקי, טל בן חיים החלוץ ווידאר קיארטנסון הבקיעו לזכות רגע לפני המפגש עם הפועל ת"א.

ג'ורדי קרויף ניצב גם הפעם על הקווים. במסיבת העיתונאים לאחר המשחק אמר המנהל המקצועי: "אני לא חושב לשנות תפקיד, זה לא תואם את העקרונות שלי. תמיד אמרתי שזו קארמה רעה להחליף מאמן שאתה הבאת. אני לא מאמין בזה ולא מרגיש נוח לעשות את זה".

מה היה שונה הפעם
"בסוף השחקנים הם אלה שעל המגרש ויש דברים שלא תלויים במאמן. גם אני וגם השחקנים הסתכלנו במראה וראינו מה עשינו לא טוב. הדבר הראשון שהיה דרוש הוא להחזיר את האמונה והביטחון ואת הקשר עם האוהדים. הקהל מאחורי הקבוצה וכשזה קורה שחקנים נותנים אקסטרה". 

על מאמן חדש
"יש לנו רשימה של מועמדים, אנחנו חושבים גם על איך תיראה הקבוצה בעתיד. אנחנו מחפשים את האיש הנכון. בדרך כלל אנחנו מצמצמים אופציות ל-2-3. המועדון הוא של הבעלים והוא מחליט בסופו של דבר, גם אם למנות מאמן ישראלי או זר".

"אמרתי לשחקנים, והמסר שלי היה שלכל משחק יש גישה אחרת ושחקנים שאתה צריך. בגביע הראינו אסטרגטגיה אחת, והיום עלינו עם שחקנים מסוג שונה. ביום שני יש דרבי, ולא משנה מה הסיטואציה של כל מועדון, זה עדיין דרבי עם תשוקה ורגשות ולמשחק הזה נבחר את השחקנים הנכונים".

"יהיו שינויים, למרבה הצער יש לנו גם צורך להחליף מאמן אז יש יותר שינויים מהמתכונן, אבל בבוא הזמן נודיע על הכל".

על בניון
"העונה הוא נותן לנו הרבה דברים, הוא נותן מוטיבציה לחברים שלו, גם בגילו הוא רץ כמו בן 19, הוא שמח להבקיע וכשהוא מאבד את הכדור הוא הראשון שרץ לקחת אותו. הוא תמיד יהיה מנהיג, לא משנה באיזה מועדון או איזו סיטואציה. גם אם הוא לא משחק הוא מודל לחיקוי עבור חבריו לקבוצה".

על קיארטנסון
"יש שחקנים שצריכים תקופת הסתגלות. אורלנדו סה למשל לא הסתדר כאן והיום הוא מבקיע בבלגיה. זה לא אומר שהוא היה שחקן לא טוב אלא שלא ידענו איך להזין אותו כחלוץ. זה לא רק שחקן אלא גם הקבוצה. וידאר תמיד מבקיע שערים, וגם כאן הוא הבקיע לא מעט מאז שהגיע. אם הוא עובד קשה זה אפילו קל יותר לשחקנים האחרים כדי לגרום לזה לקרות".