עידן חדש יצא לדרך עם מינויו של ליטו וידיגאל למאמנה של מכבי תל אביב. לכבוד הגעתו של המאמן החלטנו לערוך היכרות ראשונית עם האיש שנולד באנגולה שבאפריקה, אך למעשה פעל במשך מרבית הקריירה הספורטיבית שלו בפורטוגל.

עוד באתר:

שמו המלא הוא חוסה קרלוס פרננדס וידיגאל, אך המאמן בן ה-47 ידוע בכינוי ליטו. במהלך הקריירה כשחקן תופקד וידיגאל בעיקר כשחקן הגנה ושיחק בליגה בפורטוגל. שתי הקבוצות בהן העביר את רוב הקריירה שלו היו קאמפומאיורנשה ובלננשש, במדיה רשם כמות נכבדה של 144 הופעות בתקופה של כ- 7 שנים. בנוסף הוא גם רשם 16 הופעות בנבחרת אנגולה והופיע איתה בגביע אפריקה ב-1998. אגב, פרט טריוויה מעניין על משפחתו הוא שאחיו של ליטו, חוזה לואיס וידיגאל, הופיע במדי נבחרת פורטוגל. 

מיד עם פרישתו החליט וידיגאל לפצוח בקריירת אימון, שהחלה בשנת 2004. וידיגאל בנה את עצמו מלמטה והקבוצות הראשונות אותן אימן היו פונטסולנסה וריבייראו הצנועות מהליגה השנייה בפורטוגל. ב-2008 הוא התקדם אל הליגה הבכירה והדריך את קבוצת אסטרלה אמדורה. התחנה המשמעותית הבאה שלו היתה אוניאו דה ליירייה, גם כן קבוצה בליגה הראשונה בפורטוגל, עימה סיים את עונת 2009/10 במקום התשיעי.

בינואר 2011 הוא זכה בתפקיד של מאמן לאומי, כאשר מונה על ידי אנגולה מולדתו. ב-2012 הוא הדריך את הנבחרת מהיבשת השחורה בגביע אפריקה, אך לרוע מזלו הנבחרת סיימה את הופעתה בשלב הבתים כשהגיעה למקום השלישי עם מספר נקודות זהה לזה של סודן, שהמשיכה לשלב הבא. התחנה הבאה של וידיגאל היתה א.א.ל לימסול הקפריסאית, אליה הגיע ב-2013. שנה לאחר מכן הוא חזר מהדלת הראשית אל בלננשש, בה כאמור העביר שנים רבות כשחקן. על אף שהחליט להתפטר לקראת סיום עונת 2014/15, וידיגאל היה חלק מעונה מוצלחת בה סיימה הקבוצה את העונה במקום השישי והשיגה כרטיס לאירופה.

עונה לאחר מכן הוא הצליח לשחזר את ההישג עם קבוצת ארוקה הצנועה. תחת הדרכתו של המאמן ארוקה סיימה את העונה במקום החמישי, העפילה לאירופה ורשמה למעשה את הישג השיא בהיסטוריה של המועדון.