רבע גמר גביע המדינה זימן למכבי תל אביב מפגש כפול מול מכבי פתח תקווה, שנמצאת בעיצומה של עונה מוצלחת מבחינתה. לקראת המפגש מול המלאבסים החלטנו לחזור לשני משחקי הגביע האחרונים מול היריבה מאם המושבות, משחקים שגם היו משמעותיים מאוד בדרך להנפה.

עונת 2000/01, גמר הגביע: מכבי ת"א – מכבי פ"ת 0:3
צבא של כ-35 אלף צופים מילא את יציעי איצטדיון רמת גן במה שבדיעבד הפך לזכייה הראשונה מבין שתיים רצופות של מכבי בתואר. עוד לפני שאבי נמני קרא לטל בנין להניף בצוותא את הגביע, השחקנים של ניר לוין דאגו לעשות את העבודה על הדשא בדרך למסיבה צהובה גדולה. בדקה ה-56 נגיחה של רודריגו גולדברג הזכור לטובה פרצה את הסכר, עם קצת עזרה משוער היריבה גולן מלול. רבע שעה לסיום אלי ביטון שלח כדור מפתיע לחיבורים הרחוקים והגביע כבר עשה את דרכו לקרית שלום. בדקה ה-90 הגיע הפינאלה של אבי נמני, שסגר עניין במשחק בו זכתה מכבי בגביע ה-20 בתולדותיה.

עונת 2004/05, חצי גמר הגביע: מכבי ת"א – מכבי פ"ת 1:2 (לאחר הארכה)
גם העונה הזו הסתיימה עם זכייה צהובה בגביע, אך הדרך אליה היתה רצופה מכשולים. כזכור, בגמר של אותו שנה ניצחה מכבי את מכבי הרצליה בתום דו קרב פנדלים, וגם בחצי הגמר השחקנים של ניר קלינגר נזקקו ליותר מ-90 דקות. בהרכב של המלאבסים פתח בחור צעיר בשם גל אלברמן, שנפצע והוחלף כבר בדקה ה-39. תשע דקות לפני מכבי השיגה את היתרון בזכות שער של אדוארדו מרקש. הפתח תקוואים לא נשברו ובדקה ה-64 טיל של איסמעיל עמר איזן ושלח את הקבוצות להארכה. בשני הצדדים כבר התכוננו לדו קרב מכריע מהנקודה הלבנה, רק שלשי בנאי היו תוכניות אחרות. עמוק בדקה ה-112 בלם פ"ת נגח שער עצמי מעל לידיים של השוער אוהד כהן, שעשה את ההבדל. טיפת מזל אף פעם לא הזיקה.