קרב אוווירי
למכבי כדאי להתכונן ליכולת של היריבה לכבוש שערים ממצבים נייחים. החבורה של ברק בכר מבקיעה העונה 1.8 שערים למשחק (בכל המסגרות), כאשר 34 אחוזים מאותם גולים הובקעו במצב נייח (45 אחוזים נוספים נכבשו לאחר התקפה מסודרת). לשם השוואה מכבי כבשה רק 22 אחוזים משעריה במצב נייח ואילו 67 אחוזים הגיעו בהתקפה מסודרת.

בסך הכל, ב"ש היא הקבוצה שהבקיעה הכי הרבה שערים ממצבים נייחים בליגה כשהמאזן שלה עומד על 18 כאלה. 4 שערים הגיעו לאחר כדור קרן, 4 מבעיטות חופשיות לא ישירות, 3 מבעיטות חופשיות ישירות ו-7 בפנדלים. לפחות על פי הנתונים נראה שזה לא ממש מקרי. באר שבע שולחת בממוצע 6 הגבהות לרחבה ממצבים נייחים, שניה רק לבית"ר ירושלים (עם 6.6 ניסיונות). מאותם כדורים ב"ש מצליחה לייצר 1.7 בעיטות לעבר השער בממוצע – הכי הרבה בליגת העל.

מרכז המגרש והחשיבות של ראדי
מבט בנתונים הסטטיסטיים מספר שלמהראן ראדי ישנה חשיבות רבה ביכולת של ב"ש לסכן את יריבותיה. ראדי נמצא במקום השני בליגה במעורבות בהתקפות בהן נכבש שער (21 התקפות), כאשר רק טוני וואקמה מקדים אותו (22). באופן ישיר הוא גם אחראי ל-13 מהשערים של הדרומיים עם 7 בישולים (שני בליגה אחרי דור מיכה) ו-6 שערים. במשחקים האחרונים בחר ליטו וידיגאל לשחק עם קישור התקפי יחסית שכלל את דור מיכה ורובן מיקאל ומעניין יהיה לראות כיצד תיערך מכבי למשחק מול הקישור החזק יחסית של ב"ש.

מנתונים שהתקבלו עד לפתיחת הפלייאוף העליון ראדי, שמתופקד כקשר, גם דורג במקום השני בליגה במספר המסירות בסך הכל (1793). טל בן חיים הבלם היה האיש שהקדים אותו (1863). אקס מכבי מחזיק בנתון משמעותי יותר המגלה שניסה להכניס הכי הרבה כדורים לרחבה בליגה, כשב-45 אחוזים מהמקרים הכדור גם הגיע ליעדו.

שחקני מכבי בכלל, וחוליית הקישור בפרט, ינסו להוריד גם את מספר מסירות המפתח (מסירה שגרמה למצב להבקעה או מסירה לשחקן מעבר לקו ההגנה) של היריבה. באספקט הזה מוקם ראדי ערב הפלייאוף במקום ה-12 בליגה עם 53 נסיונות למסירת מפתח (21 מוצלחים) ובין השאר מקדימים אותו גם מאור מליקסון (6 בליגה במספר הניסיונות (73), 33 מוצלחים) וטוני וואקמה (73 נסיונות, 47 מוצלחים – שני בליגה אחרי מיכה (52). מעניין לגלות שבמשחק האחרון בין הקבוצות (0:1 למכבי) הצהובים הצליחו להגביל את ראדי בצורה מרשימה, כאשר הקשר לא ייצר אף מסירת מפתח. לעומתו וואקמה מסר 3 כאלה אך רק אחת הגיעה ליעדה.

החסרון של בוזגלו
וואקמה, ראדי וגם מליקסון הם כמובן כלים משמעותיים מאוד שיש לברק בכר, אב לצריך לזכור שגם בשבת הקרובה היריבה תחסר את מאור בוזגלו. הקשר הוא אחד הנשקים החשובים של האדומים והמספרים שלו גם מסבירים מדוע. ראשית כל, בוזגלו הוא איום ידוע במצבים נייחים. מלבד ההגבהות שלו, בליגה גם הבקיע 2 שערים מבעיטות חופשיות ישירות. בנוסף, עד לפתיחת הפלייאוף הוא היה מעורב ב-19 התקפות בהן נכבש שער (מקום 3 בליגה), מסר 42 מסירות מפתח מתוך 83 נסיונות (מקום 3 בליגה), הכניס 98 מסירות לרחבה (מקום ראשון בליגה) וסחט 3 פנדלים.

שתי קטנות
1. ב"ש בעטה העונה כבר 16 פנדלים בכל המסגרות, 10 מהם הפכו לשערים.
2. במשחק הקודם בין הקבוצות מכבי עצרה את טוני וואקמה שאיבד את הכדור 21 פעמים, כמעט כפול מאשר הבא אחריו בב"ש (שהר – 11). אז פתחה מכבי בהרכב עם אלי דסה כמגן ימני (בצד של וואקמה), ובנוסף סייעו לו בעיקר אייל גולסה (קשר אמצע-ימין) ודור מיכה (כנף ימין).