נבחרת ישראל נכנעה בסוף השבוע האחרון 4:1 לספרד במשחק במסגרת מוקדמות גביע העולם 2018, אך מלבד ההופעה של הכחולים – לבנים נערכו עוד שלל משחקים ברחבי אירופה, שכללו גם נציגים של מכבי ת"א.

כידוע, 5 שחקנים של הצהובים נכללו בסגל של אלישע לוי למפגש מול ספרד כאשר איתן טיבי, אלי דסה וטל בן חיים החלוץ פתחו בהרכב של הנבחרת. טיבי ובן חיים הוחלפו במהלך ההתמודדות לאחר שספגו פציעה. דור מיכה ושרן ייני זומנו גם הם אבל לא שותפו במשחק בחיחון. 

שחקן נוסף של מכבי שהיה פעיל הוא וידאר קיארטנסון. החלוץ פתח בהרכב של נבחרת איסלנד שגברה 1:2 על קוסובו בחוץ. קיארטנסון שיחק 69 דקות לפני שהוחלף, כאשר שני השערים של האיסלנדים הגיעו עוד במחצית הראשונה. ביום שלישי הקרוב יפגשו קיארנסון ואיסלנד את אירלנד למשחק ידידות.

ערב קצת פחות מוצלח עבר על איגור פיליפנקה ונבחרת בלארוס. בלם מכבי ת"א פתח בהרכב מול שבדיה, כחלק ממערך שכלל 3 בלמים, והשלים 90 דקות אך המארחת לא ריחמה והביסה את הבלארוסים 0:4 במשחק שנערך בשטוקהולם. לפיליפנקה ונבחרתו מצפה משחק ידידות נגד מקדוניה ביום שלישי הקרוב. 

פרדראג ראיקוביץ' היה בסגל אבל לא שותף בניצחון 1:3 של סרביה על גיאורגיה. ולדימיר סטויקוביץ', ששיחק בעבר בליגת העל במדי מכבי חיפה, היה האיש שהוצב בשער הסרבי
נציג נוסף של מכבי ת"א הוא אליאל פרץ שפתח בסגל הנבחרת הצעירה בהפסד 1:0 לקפריסין במסגרת משחק ידידות. באוגוסט הקרוב תחל הנבחרת בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה לנבחרות צעירות.