האיצטדיון העירוני בהרצליה אירח היום (שלישי) את "המיני מונדיאל של מרכז פרס לשלום". מדובר בטורניר כדורגל המשלב קבוצות של ילדים יהודים וערבים, שהתאמנו ביחד במשך שנה שלמה והגיעו לאירוע שמשמש כרגע השיא של העבודה המשותפת. בין האורחים הרבים שהגיעו היו גם שחקני מכבי ת"א דניאל ליפשיץ ואיתן טיבי, שחברו לנציגים נוספים מקבוצות ליגת העל והרכיבו קבוצת כוכבים שאיתגרה את יתר המשתתפים.

שלא כהרגלו הוצב טיבי בעמדת החלוץ וגם כבש שער. הבלם סיפר לאתר הרשמי של המועדון: "אני מוכן לשחק בתפקיד הזה. זה אחד הגולים הבודדים שלי בארבע השנים האחרונות. האירוע עצמו זה כיף גדול, חוויה. כיף לראות את הילדים האלה. יש כאן גםםם שחקנים טובים וכיף להיות שותף לדבר הזה. יש כאן שחקנית שהיתה מדהימה ועוד שחקן או שניים ממש טובים לדעתי. נראה, אולי גם ייצא מהם משהו בעתיד".

לגבי מצבו הבריאותי הוסיף השחקן שחזר לאחרונה מפציעה: "נראה במשחק הקרוב איך אמשיך להרגיש. אני מקווה שהכל יהיה בסדר".

ליפשיץ נתן את הזווית שלו ואמר: "כבוד גדול היות באירוע כזה. זה אירוע מבורך, לעשות להם טוב על הלב ולעשות את הדו קיום הזה זה דבר חשוב". לאחר מכן פירגן השוער לחברו בראיון משועשע והוסיף: "שער של טיבי זה לא צחוק. יכול להיות שוידיגאל צריך להסיק מסקנות מהמשחק הזה ולשנות לו את התפקיד".

באירוע השתתפה גם קבוצה מטעם קרן מועדון הכדורגל מכבי ת"א. הקבוצה כללה ילדים בכיתה י' מבית ספר 'גן אקדמי' מהעיר בוסטון בארה"ב וכן ילדים מתיכון עירוני ה' מחיפה, ש שנמצאים בארץ ונהנים בימים אלה מטיול ספורט בישראל יחד עם הקרן. בין השאר סיירו בערוץ הספורט, נכחו במשחק בין מכבי חיפה למכבי ת"א ונפגשו עם שחקן הטניס ישי עוליאל. במהלך האירוע שימשו בני הנוער כשופטים במשחקים הרבים שהתקיימו על הדשא בהרצליה.

בין המשתתפפים נכללה גם נבחרת השלום של השגרירים בה הופיעו שגרירי סין, פינלנד, קנדה, סלובניה, אירלנד ווליטא ונציגים מה-USAID, ושגרירויות: ארצות הברית, אוסטרליה , צרפת, בלגיה, איטליה ובריטניה. גם ראשי ערים ומועצות מקומיות מטעם המרכז לשלטון המקומי הגיעו ובהם: שימי אוליאל ראש מועצת כוכב יאיר, מוחמד ותד ראש מועצת ג'ת, טל גורקי ראש מועצת פרדסיה, ראש עיריית טייבה עו"ד שועאע מנסור מסארוה, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש מועצת אבו גוש עיסא ג'בר, וראש מועצת קרני שומרון יגאל להב.

צפו בתמונות: