קרן מועדון הכדורגל מכבי תל אביב ערכה בשבוע שעבר טיול ספורט ייחודי כאשר קבוצה של מעל ל-20 תלמידים, אמריקנים מ'גאן אקדמי' בבוסטון וישראלים מתיכון עירוני ה' בחיפה, זכתה להשתתף בשלל אירועים ופעילויות שאורגנו על ידי מנהל הקרן, ג'וש הליקמן.

כמובן שבמהלך השבוע ניצלו בני הנוער את הלו"ז של המועדון וצפו במשחקם של הצהובים מול מכבי חיפה באיצטדיון סמי עופר. בנוסף לכך שמעו מפיו של הליקמן הרצאה על ההיסטוריה של מכבי. אלא שבכך לא תמה הפעילות, שכללה גם סיור באולפני ערוץ הספורט בהרצליה יחד עם דובר המועדון, עופר רונן, ואיש ערוץ הספורט, גבריאל היידו, המסקר בין השאר את הספורט האמריקאי.

מוקד נוסף היה מרכז הטניס ביפו, שם פגשה הקבוצה את הטניסאי הצעיר ישי עוליאל, שנחשב לאחד הכישרונות המבטיחים של הענף ושל הספורט הישראלי בכלל. מלבד זאת, השתתפו בני הנוער באימון במתחם האימונים של המועדון בקרית שלום ושמעו גם על ההשפעה של הספורט על החברה הישראלית.

לסיום, לקחה הקבוצה חלק 'במיני מונדיאל' שאורגן על ידי מרכז פרס לשלום. בני הנוער שימשו כשופטים בשלל המשחקים באירוע, שהורכב מכ-1,000 ילדים יהודים ופלסטינים ששיתפו פעולה במטרה לקדם את דו הקיום בין שני העמים.

הרב מארק בייקר, מנהלה של 'גאן אקדמי' אמר: "תודה, ג'וש. ילדינו ראו את ישראל כפי שלא ראו מעולם. הם ראו כיצד ספורט הוא לא רק בידור אלא גם כוח משמעותי בנתינה למען הקהילה, לחיזוק החברה ולעולם טוב יותר. זו זכות לחזות בכך ובדרכים בו מפותח הספורט המקצועני בישראל".