מחלקת מדעי הספורט של מכבי תל אביב בשיתוף עם המכללה לחינוך גופני בוינגייט מעבירה קורס חדשני העוסק בעקרונות המתודיים באימון כדורגל מודרני. מדבור בקורס הכולל 60 שעות אקדמאיות המתפרשות על 12 מפגשים הנערכים בקריית שלום. הצוות שלוקח חלק בהעברת ההרצאות כולל את ד״ר אנטוניו דלו יאקונו שהוא גם מרכז הקורס, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער פטריק ואן לוון, ריימונד אוטוולד, ומאמנים נוספים מהמחלקה.

אחת מההרצאות של הקורס העביר חואן טוריחו, מאמן הכושר הראשי של הקבוצה הבוגרת. ההרצאה עסקה בנושא ההתנהלות בקבוצה מקצוענית או חובבנית בנושא הכושר הגופני ומהי בעצם הדרך הנכונה להתנהלות מצד המאמן. במהלך ההרצאה הוצגו סוגים שונים של אימונים וסשנים הנוגעים לכושר גופני במהלך השנה. תחילה תיאר טוריחו את אימוני טרום העונה, שהם הקשים ביותר ויכולים להשתנות בהתאם לצורך הקבוצה ולוחות הזמנים. הסטודנטים נחשפו בין היתר למבנה אימונים הנוגעים לכוח סבל ועמידה בסיבולת. לאחר מכן העיסוק היה על התקופה התחרותית של השנה, בזמן הפעילות השוטפת וכיצד צריך לנהוג ולהתנהל במהלכה. כמות המשחקים משתנה משבוע לשבוע ולכן הפעילות משתנה בשוטף. החלק הסופי התמקד בתקופת סוף השנה, כשהשחקנים בחופש. חואן תיאר את האספקטים החשובים בתקופה הזו ואיך נכון לעבוד ולשמור על הגוף בחופש. כל ההרצאה לוותה בדוגמאות אישיות וסיטואציות ספציפיות של טוריחו מעברו המקצועי בעולם וכמובן גם בארץ. הוא תיאר איך זה לעבוד במועודונים שונים, תחת מאמנים שונים, שבכל מקום יש דרישה ורצון אחר מהמערכת.

כשנשאל טוריחו מה לדעתו הסטודנטים סופגים מההרצאה ענה: ״לדעתי הם למדו שהמקצוע לא מתנהל על פי הספר, העבודה מאוד גמישה ומשתנה לפי הצורך. המטרה היא שתהיה תכנית פעילות מובנית שיכולה להשתנות לפי הצרכים. חשוב מאוד להיות מוכן לתרחישים וסיטואציות מבעוד מועד כדי שיהיה קל יותר לעשות התאמות ולעיתים גם למנוע בעיות עתידיות על ידי פעילות נכונה ומחושבת. אני חושב שזה הדבר המרכזי שהם לקחו מההרצאה״.

טוריחו הוסיף כי הוא מקווה שהקורס יימשך ויהיו עוד מפגשים. בנוסף גם  חשוב להמשיך ולהעביר את הידע למאמנים במחלקת הנוער של המועדון. ״זה המפתח להצלחה, לבחור שחקנים ולעשות אותם יותר טובים כדי שיהיו מוכנים למעבר לקבוצה הראשונה בסופו של דבר״.