בזמן שהקבוצה נמצאת במחנה האימונים באוסטריה, נציגיה יגיעו לניון שבשוייץ, להגרלת מוקדמות הליגה האירופית שתערך מחר בשעה 14:00 (דיווח חי באתר ובאפליקציה).

עוד באתר

מכבי תחל את דרכה כבר בשלב המוקדמות הראשון, ולכן תיקח חלק בהגרלה הראשונה. ההצלחה בשנים האחרונות במפעלים האירופים (העפלה ל-32 הגדולות של הליגה האירופית ופעמיים לשלב הבתים והעפלה לשלב הבתים בליגת האלופות סיפקו לצהובים ניקוד גבוהה (ראשונים בקבוצות המדורגות עם 23.375 נק') ולכן יהיו מדורגים לפחות בכל הסיבובים עד (וכנראה גם) הפלייאוף. 

המשחק הראשון של הסיבוב הראשון יערך ב-29 ביוני, ושבוע לאחריו, ב-6 ביולי, יערך משחק הגומלין. בהגרלה בניון יגרילו את המשחקים של הסיבוב הראשון בו ישתתפו 100 קבוצות, מחצית מהן לא מדורגות. באותו המעמד יוגרלו גם המשחקים של הסיבוב השני. בכל השלבים (לפחות עד לשלב הפלייאוף, וכמובן במידה והצהובים יעפילו) מכבי אמורה להיות מדורגת. שעות ספורות לפני ההגרלה, תערך חלוקה לבתי הגרלה כשבכל בית מספר זהה של קבוצות מדורגות ולא מדורגות, ובכך תצטמצם רשימת המועמדות לפגוש את הצהובים בסיבוב הראשון.

אז מה צפוי לנו בסיבוב הראשון?

בין הקבוצות הלא מדורגות עם הניקוד הגבוהה מכבי תוכל להגריל את אירטיש פבלודר מקזחסטן, שירוקי ברייג מבוסניה, פרטיזני טיראנה מאלבניה, שמרוק רוברס האירית,  וגם נובה גוריצה הסלובנית, שפגשה את מכבי בעונה שעברה באותו הסיבוב.

בוידאו: המשחק הראשון נגד גוריצה

 

יריבות מוכרות נוספות: ולור קוויאק האיסלנדית, קורק סיטי האירית, סנטה קולומה האנדורית. האחרונה בדירוג (למעשה בלי ניקוד) היא פרישטינה מקוסובו.

ואיך נדע את מי נגריל בסיבוב השני?

בן חיים במשחק נגד קייראט ()

מיד אחרי ההגרלה של הסיבוב הראשון נוכל לדעת גם מי תהייה היריבה בסיבוב השני, גם בו הצהובים  יהיו מדורגים. המשחק הראשון בסיבוב השני יערך ב-13 ביולי והגומלין שבוע לאחריו ב-20 ביולי. 

מעבר ליריבות האפשריות שיעפילו מהסיבוב הראשון, ברשימת ההמתנה של היריבות הלא מדורגות שהעפילו ישירות לסיבוב השני מכבי תוכל למצוא את עצמה במפגש מול גלזגו ריינג'רס הסקוטית, שנמצאת בקבוצת הלא מדורגים. כמו גם יריבות מוכרות כמו: קייראט אלמאטי, ז'אלנזניצ'ר הבוסנית, וולטה המלטזית (היריבה הראשונה של מכבי במפעלים האירופים), וודוז הליטאית, צסק"א ולבסקי סופיה הבולגריות.

הגרלה הסיבוב השלישי תערך ב-14 ביולי, בין המשחק מספר 1 של הסיבוב השני לגומלין, ובו יוכלו היריבות כבר לדעת את מי תוכלנה לפגוש במידה ויעפילו לסיבוב השלישי.