יורו 2016 היה הטורניר הגדול הראשון אליו העפילה נבחרת איסלנד. אלא שהאיסלנדים לא הסתפקו בכך, הפכו להפתעת הטורניר והגיעו עד רבע הגמר. בדרך הם הדהימו בשמינית הגמר את נבחרת אנגליה עם ניצחון 1:2. רגע לא פחות זכור מכך היה הטירוף של השדר האיסלנדי לאחר שער הניצחון ב-1:2 על אוסטריה בשלב הבתים. זוכרים?

אוכלוסיית המדינה מונה כ-332,000 איש בלבד ובקיץ האחרון 10 אחוזים ממנה הגיעה לצרפת כדי לעודד את הנבחרת ביורו (לשם השוואה, אם 10 אחוזים מאזרחי ישראל היו נוסעים ליורו היה מדובר בכ-810,000 אנשים). למעשה, איסלנד היא המדינת בעלת כמות האוכלוסייה הקטנה ביותר שהצליחה להעפיל לאליפות אירופה לאומות.

בשל מזג האוויר הקר במדינה וכמות האור המועטה בחודשי החורף באיסלנד מתאמנים בכדורגל גם בתוך אולמות. המדינה לקחה את העניין כפרויקט וב-15 השנים האחרונות השקיעה ב-7 מגרשים מקורים בגודל מלא ועוד 150 מגרשים קטנים יותר באולמות.

למרות כמות האוכלוסייה הקטנה איסלנד כבר ייצאה לאורך ההיסטוריה 17 כדורגלנים לפרמייר ליג האנגלית. השניים הבולטים ביותר: איידור גודיונסן וגילפי סיגורדסון.

גודיונסן. צילום: Chelsea FC ()

באיסלנד יש 20,000 כדורגלנים רשומים ובסך הכל 79 קבוצות בוגרים ב-5 ליגות שונות.

הליגה האיסלנדית הבכירה הוקמה כבר ב-1912.

KR רייקיאוויק היא שיאנית הזכיות בליגה האיסלנדית עם 26 אליפויות. הקבוצה היא גם המעוטרת ביותר במדינה ולאורך השנים זכתה ביותר מ-50 תארים מקומיים.