מכבי תל אביב תפגוש ביום חמישי את KR רייקיאוויק מאיסלנד במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. לקראת המפגש מול היריבה הסקנדינבית שוחחנו עם העיתונאים פיוטר גיידיק ויוהאן סיגורדסון על מנת להכיר בצורה מעמיקה יותר את החבורה מבירת איסלנד.

"יש ברייקיאוויק מספר שחקני מפתח ששיחקו בנבחרת איסלנד", סיפר גיידיק, "פאלמי פאלמסון, אוסקר האוקסון, פינור מרגיירסון, גונאר גונארסון ומי שלדעתי הוא השחקן הטוב ביותר מבין כולם – אינדרידי סיגורדסון. כל אלה הם שחקנים מנוסים ששיחקו ביחד במשך שנים רבות, זו אחת החוזקות העיקריות של הקבוצה הזו".

לעומת גיידיק, סיגורדסון בחר להתמקד באוסקר האוקסון כאחד האיומים המרכזיים על מכבי: "הוא משחק בכנף, בעיקר בשמאל, מדובר בשחקן שמאלי עם בעיטה טובה מאוד. לרייקיאוויק יש גם את אחד השוערים הטובים באיסלנד – סטפן מגנוסון".

צילום: KR Reykjavík ()

ומה בנוגע לסגנון המשחק של האורחת? כאן מפריד סיגורדסון בין הכדורגל האופייני ל-KR לבין הכדורגל שסביר שתציג במשחק החוץ בנתניה: "זו קבוצה שמנסה להחזיק בכדור, אבל גם לא חוששת לצאת קדימה במהירות. הם לא רגילים להסתגר מאחורה, אלא מנסים לשחק כדורגל חיובי. למרות זאת, אני מצפה מהם להיות זהירים מאוד במשחק הספציפי מול מכבי וככל הנראה הם יגנו קרוב יחסית לשערם".

מי שמדריך את האיסלנדים הוא המאמן ווילום פורסון. גיידיק בחר לציין את הניסיון הרב שלו וסיפר: "יש לו ידע טקטי נרחב והוא יודע להכין קבוצות למשחק ספציפי. בעונה שעברה KR היתה קרובה להדיח את גראסהופרס השוויצרית. היא הציגה שני משחקים טובים והיה חסר לה קצת מזל, אבל המאמן זכה להרבה מחמאות על הדרך בה העמיד את הקבוצה". סיגורדסון הוסיף פרט פיקנטי כשסיפר: "הוא אימן את הקבוצה בזמן שכיהן כחבר בפרלמנט האיסלנדי. הוא לא טיפוס רגוע ומאוד פעיל על הקווים".

המגרש הביתי (צילום: KR Reykjavík) ()

בשבוע הבא יתקיים כידוע משחק הגומלין בבירת איסלנד, שם יחכה למכבי הקהל המקומי. "זו הקבוצה האהודה ביותר במדינה. האוהדים יכולים לייצר אווירה טובה שתדחף את KR אבל לא מדובר במשהו שצריך לחשוש ממנו".

ומה לגבי יחסית הכוחות הצפויים מול הצהובים? "אני חושב ש-KR קבוצה בוגרת ומנוסה. "הם לא נמצאים בכושר הכי טוב אבל עדיין יכולים להילחם ולאתגר את מכבי. עניין חשוב הוא שכבר לא מדובר בקבוצה חובבנית. הם הפכו למקצוענים בכל התחומים ובניגוד לעבר כיום לשחקנים יש כמובן גם חוזים מקצוענים", אמר גיידיק. מנגד, סיגורדסון חושב אחרת: "אני לא חושב שיש להם הרבה סיכוי לעבור את מכבי, אבל בכדורגל אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יקרה".

כמה עובדות על רייקיאוויק

  • KR היא הקבוצה האיסלנדית השניה שתפגוש מכבי באירופה. הראשונה היתה קפלוויק, עליה גברו הצהובים 1:2 ו-1:4 בגביע המחזיקות ב-1994/95.
  • KR היא הקבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל האיסלנד וזכתה ב-26 אליפויות, 14 גביעים, 7 גביעי ליגה ו-5 תארי סופרקאפ.
  • KR מעולם לא הגיעה לשלב הבתים בליגת האלופות או בליגה האירופית. הישג השיא שלה הוא הגעה לסיבוב המוקדמות השלישי במוקדמות הליגה האירופית פעמיים. ב-2009/10 הם הודחו על ידי באזל, ב-2011/12 על ידי דינמו טביליסי.
  • איצטדיונה הביתי של הקבוצה נקרא KR וולור. הוא הוקם ב-1951 וכולל 2,700 מקומות.
  • וידאר קיארטנסון שיחק 4 פעמים במהלך הקריירה מול KR וכבש 3 שערים.