מכבי ת"א תתארח ביום חמישי הקרוב אצל רייקיאוויק האיסלנדית. לקראת המשחק באחד היעדים היותר אטרקטיבים בהם שיחקו הצהובים לאחרונה, בין אם תגיעו אליו כבר כעת או רק בעתיד, החלטנו לסקור בעזרת איסתא ספורט את המוקדים התיירותיים בבירת איסלנד בפרט ובמדינה בכלל.

העיר הצפונית בעולם

רייקיאוויק (באיסלנדית : Reykjavík "מפרץ העשן") היא בירת איסלנד, העיר הגדולה ביותר בה ועיר הבירה הצפונית בעולם. רייקיאוויק נמצאת, לא הרחק מחוג הקוטב הצפוני !יש בה רק 4 שעות אור שמש מדי יום בחורף, ובקיץ הלילה בהיר כמעט כמו היום. הטמפרטורה השנתית הממוצעת בה היא 5 מעלות צלזיוס, הטמפרטורה הממוצעת בינואר היא ‎-0.4 צלזיוס וביולי 11.2 צלזיוס. אוכלוסיית רייקיאוויק בשנת 2016 מנתה כ-122 אלף תושבים המהווים כמעט 40% מאוכלוסיית איסלנד.

ענף התיירות באיסלנד מתפתח בהתמדה וברייקיאוויק בפרט. אם בעבר תיירים היו מגיעים לרייקיאוויק רק כדי להעביר לילה בעיר לפני ואחרי טיול מסביב לאיסלנד, כיום רייקיאוויק היא לעיתים היעד המרכזי והיחיד של החופשה. מקומות לינה רבים נפתחים בכל שנה וישנו מגוון גדול של אפשרויות אירוח לכל כיס, מאתר קמפינג ואכסניות ועד להשכרת דירות ומלונות פאר. רוב המלונות בעלי נגישות גבוהה למרכז העיר ומספקים לאורחיהם חיבור אינטרנט מהיר. למרות התדמית הקרירה משהו של עמי צפון אירופה, האיסלנדים ידועים בקבלת הפנים החמה שלהם והם תמיד ידאגו לכך שתרגישו בבית. יש להם חוש הומור מפותח ואם תספרו בדיחה הם יבינו אותה ומיד יספרו אחת משלהם. בסופי השבוע איזור מרכז העיר עמוס בבליינים עד השעות הקטנות של הלילה אך עם זאת מקרי האלימות נדירים ביותר ותיירים ומקומיים מבלים יחד בשלל הברים ומועדוני המוסיקה והריקודים שיש לעיר להציע.

אטרקציות מומלצות ברייקיאוויק

למרות מזג האוויר האכזרי של איסלנד, ריחוקה ועונות החורף שלה, עם 19 שעות חושך ביממה, התושבים בה הם בין המרוצים ביותר בעולם — הכיצד? נראה שהסוד טמון בבריכות השחייה הציבוריות שלה, המתפקדות כמרכזים קהילתיים ומקומות קדושים, שזמינותן ונגישותן נתפסות כאחת מזכויות האזרח והן מאפשרות בריחה מהאוויר הקפוא.

הלגונה הכחולה: הטמפרטורה בחוץ 0 מעלות, שלג קל יורד, והגוף? בתוך המים. איך נכנסים, אתם שואלים? לא, לא יוצאים עם בגד ים החוצה ונכנסים למים. הכניסה למי הלגונה נעשית בתוך המבנה, והיציאה החוצה באמצעות דלת שממוקמת בתוך המים.

חובבי הסקי וספורט השלג יוכלו לבקר באתר הסקי Blafjoll , שנמצא לא הרחק מהעיר והוא הגדול ביותר באיסלנד. מתחם הסקי מחולק לחמישה אזורים המתאימים לגולשים. אוטובוסים למתחם הסקי יוצאים מהעיר מידי יום.

הצפייה בלוויתנים היא אטרקציה מומלצת מאוד באזור רייקיאוויק. מי שלא התנסה בחוויה בצפון איסלנד מדאלוויק או הוסוויק, או גם למי שלא שבע ממנה, יכול להצטרף לחברות השונות שמבצעות שיט צפייה בלוויתנים.

במרחק 40 דקות נסיעה מהבירה רייקיאוויק נמצא הפארק הלאומי Thingvellir, שהפך לאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. מדובר במקום היחידי בעולם שבו ניתן לצפות בקווי שבר טקטוניים המורמים מעל פני הקרקע, לצאת לסיור לצד הרים שחורים, אגם עם המים הצלולים בעולם, נהרות וקרחונים לצד תצפית מדהימה על הפארק והעמק שנראה כאילו נלקחו מהאגדות. במקום הוקם בשנת 930 לספירה הפרלמנט הראשון באירופה, אלת'ינג. במקום אפשר להעביר שעה עד שעה וחצי של סיור.

במרחק של שעה מהבירה נמצא מפל Gullfoss, המפל הגדול ביותר באי, שנופל מגובה של 32 מטרים ונבחר לאחד מעשרת היפים ביותר בעולם, לצד מפלי הניאגרה. תיירים שמבקרים באתר יכולים לצפות במחזה ממספר נקודות תצפית המשקיפות לעבר שני חלקי המפל. בימי החורף אדי המים קופאים על האבנים סביב המפל, דבר היוצר מחזה מדהים עוד יותר. 

כשמגיעים לפארק גייזר הממוקם באזור עמק Haukadalur כבר מרחוק ניתן לראות את המקום אפוף אדים. בהתחלה זה נראה כמו שריפת יער גדולה, אך כשמגיעים לפארק פוגשים תופעת טבע מיוחדת – מים רותחים הפורצים מבטן האדמה. בעשור האחרון נסתם אחד מהגייזרים כתוצאה מאבנים ופסולת שתיירים השליכו לתוכו. כעת, הגייזר הגדול ביותר בפארק והאטרקציה המרכזית בו הוא גייזר "סטרוקור" (בעברית: הילד), אשר מתפרץ בכל 5-10 דקות.

בטיול עם ילדים מומלץ לבקר במרכז הספורט והפנאי השוכן במרחק הליכה מרובע העסקים של העיר. מרכז הספורט הוא חוויתי ופופולארי גם לילדים וגם להורים ותוכלו למצוא בו איצטדיון כדורגל, בריכה אולימפית, בריכה גדולה נוספת עם מגלשות וג'קוזי, גן בוטאני וגן חיות. המתחם מסודר מאוד, המלתחות גדולות ונקיות ובמקום ישנם מצופים לילדים שניתן להשאיל ללא תשלום ומתנפחים שונים במים, כמו כדורים ומזרונים, לשימוש המבקרים. בגן החיות ישנן חיות משק רבות, לצד כלבי ים, חזירים, סוסים, שועלים, איילים וציפורים ממינים שונים. יש אפשרות לצפות בהאכלת החיות ומידע על שעות הפעילות תוכלו למצוא בקופה, בכניסה למתחם.