מכבי תל אביב תתארח ביום חמישי הקרוב אצל פאניוניוס למשחק החשוב במוקדמות הליגה האירופית. הקבוצה היוונית מגיעה מהעיר אתונה ועבור הקהל הצהוב מדובר ביעד אטרקטיבי שיכול לשלב צפייה במשחק של מכבי ובנוסף חוויה ים תיכונית שכוללת אוכל טוב, מוזיקה, תרבות, היסטוריה מרתקת ועוד. לטובת אלה מכם שייצאו לבירת יוון ריכזנו בעזרת איסתא ספורט את כל המידע וההמלצות החשובות על העיר.

תחילה נספר כי אתונה עברה שדרוג משמעותי לקראת המשחקים האולימפיים אשר התקיימו בעיר בשנת 2004. במסגרת העבודות שהתבצעו בעיר, שודרגו התשתיות ואמצעי התחבורה וכיום, נוח וקל להתנייד בעיר הן ברכב והן באמצעי תחבורה. כחלק מכך, בשנים האחרונות הפופולאריות של אתונה כעיר תיירותית עלתה בצורה משמעותית ויותר ויותר אנשים מסתקרנים ומגיעים להתרשם ולחוות את כל מה שיש לעיר המיוחדת הזאת להציע. בין האתרים העניינים ניתן למנות את מקדש זאוס האולימפי, האקרופוליס (העיר העליונה), בית הפרלמנט אשר מולו מתבצעים חילופי משמר טקסיים שכדאי לראות, הגנים הלאומיים, אזור מונסטיראקי שמציע שוק צבעוני ותוסס ומגוון רחב של כנסיות ומוזאונים אשר המוכר ביותר מבניהם הוא המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי. 

לצד האתרים ההיסטוריים באתונה, ניתן ליהנות גם ממרכזי קניות מודרניים, מסעדות בסגנונות שונים וכמובן הטברנות היווניות בהן ניתן לחוות את הטעמים המדוברים של המטבח היווני וכמובן לרקוד ולשמוח לצלילי מוזיקה יוונית. אתונה היא עיר מעניינת, צבעונית וייחודית אליה ניתן להגיע באופן מיוחד או בשילוב עם ביקור באיים הקסומים שסמוכים אליה.

אטרקציות באתונה

אקרופוליס

האקרופוליס הוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו שבנייתו החלה במאה ה-5 לפנה"ס ע"י המנהיג היווני פריקלס. הפירוש המילולי של המילה אקרופוליס הוא ה"עיר העליונה" והאקרופוליס באתונה הוא האקרופוליס הידוע ביותר מתקופת יוון העתיקה. אקרופוליס זה מייצג את האדריכלות היוונית והוא כולל 3 מקדשים לאלים, 2 תיאטראות שמנצלים את הטופוגרפיה הטבעית ומוזיאון. בסך הכל האקרופוליס כולל 20 מבנים היסטוריים ובראשם הפרתנון ומאז שנות ה-50 הוא נמצא תחת שיפוצים ועובר מיזמי שחזור שונים.

האיצטדיון האולימפי

האצטדיון הוקם בשנת 1982 עבור אליפות אירופה באתלטיקה ושופץ לקראת אולימפיאדת 2004 בעלות של 260 מיליון אירו. כיום משמש האצטדיון כחלק ממתחם הספורט האולימפי היווני והוא כולל גג חדש פרי עיצובו של קלטרווה (מעצב גשר המיתרים הירושלמי). האצטדיון נקרא גם אצטדיון ספירידון לואיס על שם הזוכה בריצת המרתון שנערכה במשחקים האולימפיים המודרנים הראשונים (אולימפיאדת אתונה 1896) והוא ביתה של קבוצת הכדורגל א. א. ק אתונה. 

כיכר אומוניה

כיכר אומוניה היא הכיכר המרכזית של אתונה שהיא הבסיס לכל חיי הלילה בה: היא מוקפת בבתי מלון, במרכזי קניות ובמסעדות ובה חוגגים המקומיים את נצחון יוון בתחרויות ספורט שונות. הכיכר מהווה את גבולה הצפוני של מרכז העיר והיא אחת העתיקות בעיר: היא נוסדה בשנת 1846 אך קיבלה את שמה הנוכחי (שמשמעותו ביוונית הוא כיכר השלום) רק ב-1862. בכיכר נמצא פסל הפנטאקיקלון.

כיכר סינטאגמה

כיכר סינטאגמה היא הכיכר הגדולה באתונה והיא נמצאת בפתחו של בניין הפרלמנט היווני. משמעות שמה של הכיכר הוא "כיכר החוקה" והיא נקראת ע"ש החוקה היוונית שנחתמה ב-1843. כיכר זו נחשבת לכיכר החשובה ביותר באתונה מבחינה היסטורית וחברתית והיא המוקד של הפעילות המסחרית והפוליטית ביוון. בכיכר זו מתבצע טקס חלופי המשמרות של חיל המשמר הנשיאותי היווני מול קברו של החייל האלמוני – כל יום ב-11:00.

חיי לילה באתונה

פלאקה

במשך שנים רבות שמה הנרדף של הפלאקה היה "שכונת האלים", בשל הקרבה שלה לאקרופוליס אך השם השתנה במשך השנים לפלאקה – "אתונה הישנה". השיטוט בפלאקה של אתונה יחשוף אתכם למבנים מקסימים ומטופחים לצד הריסות ועתיקות של יוון העתיקה ובינהם שלל טברנות יווניות קטנות עם שולחנות בצבעי כחול לבן לצד הסימטאות הצרות והציוריות וחנויות קטנות ויפהפיות. ניתן לשוטט בפלאקה בכל שעות היום, אך בלילה היא מקבלת גוון מדהים עוד יותר, כאשר האקרופוליס של אתונה מואר בתאורה מרהיבה.

בר בראטוס

בר בראטוס הוא המזקקה הוותיקה באתונה ואחת הותיקות באירופה והיא פועלת משנת 1909. במקום מייצרים אוזו, ברנדי וליקרים בטעמים שונים תוך שימוש במתכונים משפחתיים מסורתיים. המזקקה משמשת גם כבר שמגיש ליקרים ב-36 טעמים שונים וכן אוזו, ברנדי, יינות ובירות. הבר פתוח כל יום מ-10:00 ועד 03:00.

כתובת המקום: Kidathineon 41, Athina 105 58, Greece

שכונת קולונאקי

שכונת קולונאקי היא שכונה במרכזה של אתונה שנקראת ע"ש העמוד שניצב במרכז הכיכר של השכונה. קולונאקי נחשבת לשכונה ההיפסטרית של אתונה והיא כוללת את מרכזי הקניות העיקריים של העיר. בשכונה זו בוטיקים מקומיים ובין לאומיים, ברים, טברנות ומסעדות, גלריות ומוזיאונים ויש בה חיי לילה פעילים ומודרנים. אחד מרחובות השכונה ידוע בהיותו רחוב הצורפים הודות לחנויות תכשיטים רבות שנמצאות בו.

פריוולי טי אוראנו

פריוולי טי אוראנו הוא מועדון רמבטיקו בשכונת פלאקה שמנגן את המוזיקה היוונית העממית באמצעות נגן בוזוקי, 3 זמרים ופסנתרנית שמתלווה לשירה. המקום פתוח כל ערב.

כתובת המקום: Lisikratous 19, Plaka