מכבי תל אביב תתייצב הערב למשחק גורלי מול אלטאך על הכרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית. מי שכבר היה בסרט הזה הוא הקשר ג'יזרמו ישראלביץ', ששיחק במועדון בין 2008 ל-2012 ובין השאר היה שותף לרגע היסטורי: העפלה ראשונה של מכבי לשלב הבתים של הליגה האירופית – בעונת 2011/12.

כזכור, בדרך להישג הצהובים הפתיעו את פאנתינייקוס היוונית עם 0:3 אדיר בתל אביב ולמרות הפסד 2:1 באתונה המשיכו ישראלביץ' וחבריו אל הבמה המרכזית של המפעל. רגע לפני המשחק עם האוסטרים, הרמנו טלפון לבחור החביב (34), שחי כיום בארגנטינה אך שמר פינה חמה מאוד לישראל, כדי לשמוע איך זה מרגיש לפני רגע כה משמעותי. על הדרך הבנו מישראלביץ' שאתה אולי יכול לעזוב את מכבי, אבל מכבי לעולם לא עוזבת אותך.

שלום גיז'רמו. ספר קצת איפה אתה היום.
"אני נמצא עכשיו בסנטה פה בארגנטינה. פרשתי לפני שנתיים וחצי בערך. שיחקתי בליגה השנייה במועדון בשם בוקה אונידוס. לצערי נפצעתי באחד המשחקים וקרעתי את הקרסול ולא יכולתי לחזור לשחק בצורה מקצוענית. זו היתה פציעה לא פשוטה".

אתה עוקב אחרי מכבי?
"עד לפני שנה עקבתי והייתי מעודכן מאוד. אני יודע מה קורה בכדורגל הישראלי, אני יודע שהיו למכבי שלוש אליפויות רצופות, שמעתי גם ששרן ייני חזר לקבוצה כי הוא חבר שלי והיינו בקשר. שמעתי שמאור בוזגלו שיחק בב"ש, בעיקר גם התעניינתי מה קורה עם השחקנים שהיו איתי במכבי. לפעמים אני מדבר עם תום מנשרוב ויואב זיו. יואב חבר טוב שלי, שמעתי הוא הפך למנהל הקבוצה הבוגרת. הוא בחור מצוין, אני בטוח שהוא יעשה עבודה טובה".

מה אתה זוכר מהמשחק מול פנאתינייקוס?
"לא ציפינו לדבר כזה. חשבנו שאולי ננצח 0:1 ושלא נספוג שער בבית, אבל אפילו הם היו בהלם מההופעה שלנו. על הנייר הם נחשבו יותר טובים מאיתנו, המטרה שלנו היתה לא לספוג גול כדי שלא יהיה לנו יותר קשה בהמשך".

הייתה לי אופציה בהתחלה  ללכת למקומות אחרים ולשחק בקבוצות אחרות אבל אני שמח מאוד שבחרתי להגיע למכבי. מכל הקבוצות שהייתי האוהדים של מכבי ת"א היו כאלה שלא אשכח

איך מתכוננים לערב כזה?
"עלייה למפעל כזה היא עבור הרבה שחקנים משהו של פעם בחיים. ידענו את זה ואמרנו בינינו שזה משחק מיוחד מאוד. נכנסנו להיסטוריה של המועדון כראשונים שעשו זאת וזה משהו שגם נבנה בראש שלנו לפני המשחק. הרגשנו טוב לפני, לא הגענו בלחץ. אני זוכר שהייתי במצב רוח מצויין כל השבוע לפני המשחק, משחקים כאלה, כמו שאמרתי, אין הרבה פעמים בחיים".

למה ולמי אתה הכי מתגעגע במכבי?
"הייתי בקשר טוב עם כולם, אבל הכי קרוב ליואב זיו, ריף פרץ ותום מנשרוב. היינו שלישיה שהיתה הרבה ביחד. היינו משחקים שש בש לפני ואחרי האימונים. אחרי שלמדתי את המשחק הייתי הכי טוב, אני מודה שעד שזה קרה יואב היה עדיף".

נשארת בקשר עם אנשים מקבוצות אחרות בהן היית בישראל?
"האמת שלא. בכפר סבא ובמכבי חיפה היה לי טוב, אבל התקופה במכבי הייתה הכי טובה שלי בישראל, לא רק מבחינת כדורגל אלא בכלל. היה לי טוב מאוד, זה לא שלא הייתי שמח בקבוצות האחרות, אבל הכי טוב היה במכבי ת"א. אני מאוד מתגעגע, גם אשתי והמשפחה. לפעמים אני בא לבקר. כרגע, אשתי בהריון ועוד חודשיים יהיה לנו ילד, אולי בעוד שנה אבוא לארץ. אני מאוד מתגעגע, זה מקום שהיינו מאוד מאושרים בו".

מה דעתך על התהליך שעשו במכבי בשנים האחרונות?
"עשו עבודה נהדרת. כשאני הגעתי למכבי היו קצת בעיות, הבעלים בדיוק עזב ובא מישהו חדש. שנה לפני שהגעתי הקבוצה כמעט ירדה ליגה והיה בלאגן. החליפו הרבה שחקנים וזה משהו שלוקח זמן. אני שמח מאוד שהם הצליחו. כשאני עזבתי בדיוק הגיע ג'ורדי קרויף שעשה עבודה טובה מאוד. מצויינת. זה לא פשוט לעשות משהו כזה במועדון כדורגל".

לסיום, מסר לאוהדים של מכבי?
"חשוב לי להגיד תודה רבה, לפעמים אני רואה שמזכירים אותי או שולחים הודעות. האוהדים של מכבי הם באמת משהו מיוחד ואני לא אומר את זה בגלל שהתקשרת אליי עכשיו ממכבי. מכל הקבוצות שהייתי, אלה האוהדים הכי טובים שהיו לי. הייתי בחיפה, בנצרת, שלא היו הרבה אוהדים, ובכפר סבא, שגם היו טובים, אבל אין כמו מכבי ת"א. אני מאוד שמח שיצא לי להיות שם. היתה לי אופציה ללכת למקומות אחרים בהתחלה אבל אני שמח מאוד שזה מה שבחרתי. למרות כל הבעיות שהיו לפעמים היו שם אוהדים מדהימים".