אחרי שהעפילה לשלב הבתים של הליגה האירופית מכבי תל אביב חוזרת לליגה. הצהובים יתארחו מחר (ראשון ב-20:10) אצל הפועל קרית שמונה למשחק שיתקיים באיצטדיון בעכו. הערב (שבת) קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות בה דיברו ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן, שצורף לאחרונה לצוות האימון.

מקלארן סיפר: "בשנתיים האחרונות עקבתי אחרי מכבי. לפני שנתיים ג'ורדי דיבר איתי ושאל אם אני פנוי, אז זה לא הסתדר אבל עקבתי אחרי הקבוצה, אחרי העבודה של ג'ורדי במועדון שעשה צעד קדימה. הוא חיפש מאמן מנוסה שיעזור לו ולצוות, הייתי באנגליה, בין עבודות ואני אוהב לעבוד בכדורגל. קודם כל, ג'ורדי נתן לי את ההזדמנות לבוא לכאן ולהשתמש בניסיון שלי כדי לעזור לו בהמעבר לניהול מקצועי לעמדת המאמן. זה חכם מאוד מצידו שהוא יודע שוא צריך אנשים טובים מסביב . הדבר השני הוא שאני יכול לעזור לו באימון, אני מאמן וזה מה שאני אוהב לעשות, לעבוד עם השחקנים ולעזור לשחקנים לנצח. זה מועדון פנטסטי עם אהודים נהדרים ואני פה כדי לעזור למכבי ת"א לנצח. זן הזדמנות נהדרת עבורי לחוות עוד סוג של כדורגל. ג'ורדי צריך צוות טוב סביבו ויש לו צוות טוב סביבו, אני כאן רק בשביל לעזור לו". 

מה אתה יכול ללמד את השחקנים הישראלים?
"יש לי ניסיון של 25 שנות אימון ואני רוצה להעביר אותו. אני לא רק רוצה לנצח אלא לחלוק את הניסיון שלי ויש לי את ההזדמנות לעשות את זה. אני מאושר להיות פה, ואני מאוד מתרשם מהמועדון, מהגישה של השחקנים ומהאוהדים. ביום חמישי האחרון זו היתה חוויה נהדרת, אפילו שלחתי תמונות וסרטונים לאנגליה. זה היה הישג נהדר. מה שהכי משך אותי לכאן היה גם להיות חלק מהכדורגל האירופי ומכבי השיגה את זה כשעלתה לשלב הבתים".

על הסיבות שהביאו אותו לישראל: "היה לי מזל להיות בהולנד וגרמניה ולחוות תרבויות שונות של כדורגל. גם כאן אני צריך להסתגל לכדורגל הישראלי וזה מה שאני מתכנן לעשות. לעולם אתה לא מפסיק ללמוד. מכבי זו המנצ'סטר יונייטד של הכדורגל הישראלי ובשבילי זו נהדר לעזור להיאבק על האליפות אבל גם במסגרת האירופית".

קרויף: "רוצים להיות דומיננטים במשך 90 דקות"
לקראת המפגש עם ק"ש אמר קרויף: "אני בטוח שלא ננצח את הליגה ביום ראשון וכנראה גם לא נפסיד אותה אבל זה משחק חשוב. כל המשחקים חשובים לנו, אין שבוע בו יש משחק לא חשוב. נקווה להוציא 3 נקודות כמו בכל שבוע".

על תוצאות ההגרלה בליגה האירופית:
"זו פעם ראשונה שאנחנו בדרג השני. לצערי אין לנו משחקים קלים שנוכל להיות בטוחים שנוכל לקחת נקודות מאחת היריבות בוודאות. האפשרות לסיים במקומות 2-4 היא שווה. ויאריאל קבוצה בדרג אחר שמשחקת שנים בטופ של הליגה הספרדית ועם הרבה ניסיון באירופה. ברור שנילחם ונעשה כל מה שאנחנו יכולים. הפעם כל משחק יהיה קרב והכל יכול לקרות". 

על השאלה למה בחר במקלארן:
"הייתי שנתיים עם סטיב במנצ'סטר, לא שיחקתי הרבה וקשה מאוד להגיע למצב שיש לך מוטיבציה בכל יום להגיע לאימון. אבל אני שמרתי על התקווה שלי והרבה היה קשור לאנרגיות שסטיב העביר באימונים. תמיד יש עניין מנטלי שקשה לשחקנים שלא משחקים ואני הרגשתי שהוא תמיד היה פתוח גם לרעיונות על כדורגל ממדינות אחרות והאנרגיה שלו תמיד היתה חיובית, דורשת והיה כיף להתאמן תחתיו. אני חושב שזה חלק חשוב מאוד כאשר יש לך סגל גדול, אתה צריך אנשים עם אנרגיות טובות ורעיונות טובים על כדורגל".

על הכושר של מכבי:
העניין המרכזי הוא שאנחנו צריכים לעבוד על איך שאנחנו רוצים לשחק. היו לנו שבועות עמוסים מאוד ומעכשיו ננסה לעבד בצורה יותר ספציפית על הסגנון שלנו. אנחנו רוצים להיות דומיננטים במשך 90 דקות. ברור שיש שחקנים חדשים שמתאקלמים ומבינים לאט לאט לאן הם הגיעו וגם זה יוסיף לנו".