מאמן
גם העונה יובל נעים הוא האיש שמדריך את הדרומיים וגם העונה הוא אחד הכוכבים היותר גדולים של אשקלון. כזכור, המאמן הצבעוני הוביל את קבוצתו אשתקד במסע הישארות מרשים, על אף שלא מעט פרשנים לא נתנו להם יותר מדי סיכוי לשרוד בליגה. העונה באשקלון מקווים להימנע מדרמה במאבקי התחתית ובונים בין היתר גם על הניסיון הרב שצבר מאמנם בשנים האחרונות.

עובר ושב
בגזרת הרכש הקבוצה של נעים ביצעה רענון במספר עמדות כשהשחקנים הבולטים שהגיעו הם אלעד גבאי, עוז ראלי והקשר ההתקפי טל איילה, ששיחק בעונה שעברה בהפועל כפר סבא. בנוסף צורפו הזר הוותיק בעל העבר בליגה הספרדית, מילאן סמיליאניץ', סהר בנבנישתי, שון מלכה ורמזי ספורי. מהעבר השני גם לא מעט שחקנים עזבו את הדרומיים, כשהבולטים הם איסו לינגאנה, רז מאיר, דויד מנגה ותומר סוויסה.

מה עשתה עד עכשיו?
בניגוד לעונה שעברה, הפעם אשקלון כבר ממש לא מסומנת כיורדת בטוחה ובינתיים התוצאות גם מראות את זה. לאחר 5 מחזורים הקבוצה מדורגת במקום ה-7 בליגה עם 7 נקודות. ההתחלה היתה אמנם מעט איטית, אבל מפלס הביטחון עלה בעקבות שני ניצחונות רצופים, על הפועל עכו והפועל רעננה, בשני המחזורים האחרונים.

זכוכית מגדלת
האם זו העונה של טל איילה? אשתקד הקשר ההתקפי המוכשר לא הצליח להותיר חותם משמעותי והיה שותף לירידת ליגה עם כפ"ס, אלא שלפחות על פי פתיחת העונה הנוכחית הפוטנציאל הרב מתחיל להיחשף. איילה נמצא בכושר נהדר במחזורים האחרונים ולראייה 3 השערים שכבר כבש, בנוסף לבישול אחד. יחד איתו ראויים לציון גם מירקו אורמוש (גם הוא עם 3 שערים) וכמובן רודי חדד הוותיק ואקס מכבי ת"א, שהיה בורג מרכזי בעונה שעברה ומניע את הקישור של נעים גם ב-2017/18.

בעונה שעברה מול מכבי
מחזור 12: מכבי ת"א – אשקלון 0:0
מחזור 25: הפועל אשקלון – מכבי ת"א 2:1