באקדמיית הנוער של המועדון קיימות מגוון רחב של מחלקות אשר מטרתן לקדם ולייעל את התפתחות השחקנים הצעירים. אחת מהן היא המחלקה הרפואית, אותה מנהל שניר קוניק, עימה נעשה היכרות קצת יותר מעמיקה בטקסט הבא. על הפרק: מבנה המחלקה, אופן הפעילות ,חשיבות העבודה של הצוות ולסיום טיפים של מנהל המחלקה לשמירה על הגוף ומניעת פציעות.

יחד עם ראש המחלקה, שניר קוניק, ישנם 2 פיזיותרפיסטים נוספים, מעסה ומערך חובשים. המחלקה בכללותה שואפת לתת מענה אופטימלי לכל השחקנים אשר נדרשים לכך, בין אם משלוחות הצפון או הדרום,  בין אם הם שחקני טרום ד' או שחקני נוער. מבחינת הצוות אין הבדל בטיפול שכל ילד יקבל עד לחזרה מלאה למגרש. המועדון שם בפני מאמניו ושחקניו מטרה- אימונים קרובים לתנאי משחק. תפקיד המחלקה הוא לדאוג שהשחקנים הפצועים/חולים יחזרו לפעילות הקבוצתית ללא חוסרים גופניים אשר יובילו לפציעה עתידית אפשרית.

המחלקה הרפואית בעצם נותנת מענה לכל שחקן, מכל קבוצת גיל, אשר חלה או נפצע וצריך לעבור תהליך שיקום לפני החזרה לאימונים ולמשחק פעיל. תפקיד המחלקה לוודא שהשחקן הפצוע לא יחזור תוך זמן קצר עם פציעה חוזרת ולדאוג למעבר חלק לאימונים, כלומר שהשחקנים אשר מגיעים עם פציעה מסוימת יחזרו לקבוצות שלהם חזקים יותר ממה שהיו ומוכנים יותר לרמת האינטנסיביות הנדרשת מהם בכל אימון. שחקן שנפצע, יוצא מקצב האימונים של הקבוצה ולכן יכול לחזור רק כאשר הוא מסוגל לעמוד בהם.

בנוסף לשיקום הפצועים, בשילוב עם מחלקת מדעי הספורט של ד"ר אנטוניו דלו יאקונו, המחלקה הרפואית מנהלת מעקב אנתרופומטרי אחר שחקני המחלקה הכוללים מדידות כמו: גובה, משקל ומדידות נוספות אשר מטרתן זיהוי פקטורים היכולים להעיד על פציעה או עומס אפשרי ובכך להקדים תרופה למכה.

בנוסף לאלו, המועדון שם לנגד עיניו את חינוך הדור הצעיר, ותפקיד המחלקה הרפואית היא חינוך רפואי-ספורטיבי.  המטרה היא שינוי גישת השחקנים בנוגע לפציעות וכאבים (מפאסיבי לאקטיבי), הקניית מיומנויות לטיפול עצמי, הכנה גופנית לאימון ומשחק, שימור הגוף וכשירותו ליחידת האימון הבאה.

המחלקה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המחלקה הרפואית של קבוצת הבוגרים כך שבמקרים בהם זה נדרש, קיימת אפשרות לייעוץ רפואי במסגרת המועדון ודואגים לספק את המענה הרפואי המלא.

המחלקה הרפואית עובדת בעיקר מאחורי הקלעים. שחקנים והורים נחשפים אליה באמת רק כאשר נפצעים או חולים. בפועל, ישנן המון פינות שצריך לסגור, כל יום, כל שבוע, כל חודש על מנת שהפן הרפואי במועדון על כל שלוחותיו יתפקד בצורה אידיאלית. שניר קוניק שאחראי על המחלקה הרפואית מתאר את העבודה: ״בסוף כל יום אני יוצא הביתה מותש, אך מלא סיפוק מהעשייה ומהשגת מטרות מערכתיות ואישיות עם כל שחקן שהתקדם עוד צעד לקראת חזרה לדשא״.

במהלך ראיון שקיימנו עם קוניק הוא שיתף לגבי נושא מניעת הפציעות: ״אי אפשר למנוע פציעות לחלוטין. באופן גס ניתן לחלק את הפציעות לכאלה ללא מגע ולכאלה עם מגע (טראומה). פציעות הטראומה הנובעות לדוגמא מתיקול, קשה לשלוט ולהימנע מפציעות כאלה, זה חלק מהמשחק. פציעה שאינה מגיעה ממקור חיצוני זה כבר סיפור אחר. את אלה אנו רוצים למזער כמה שניתן. העצה שלי עבור כל שחקן, כאשר יש לו ספק לגבי כשירותו הגופנית, פנה לפיזיותרפיסט או לאיש צוות רפואי אחר והיוועץ איתו באופן גלוי וכנה. בנוסף אם ידועה רגישות מסויימת בגוף, חשוב להתייעץ עם הצוות הרפואי כיצד ניתן להתמודד איתה ולמנוע את המקרה הבא. שמרו על גופכם במצב אופטימלי מפני שזהו המקצוע אותו בחרתם לעשות, תכבדו את הגוף והיו קשובים לו. ותישנו טוב״.

״לגוף שלנו אין חלקי חילוף. שימרו עליו היטב,  העריכו את מה שאתם עושים,  תאהבו לעשות זאת, הישארו מפוקסים והכי חשוב חיוביים. להיות חיובי זה לא לחשוב שהכל תמיד מושלם. זה היכולת לראות את החלק הטוב בכל סיטואציה, גם אם היא לא מושלמת״.