במחלקת הנוער של המועדון קיימות מגוון רחב של מחלקות אשר מטרתן לקדם ולייעל את התפתחות השחקנים הצעירים. אחת מהן היא מחלקת מדעי הספורט, אותה מנהל אנטוניו דלו יאקונו, ועימה נעשה היכרות קצת יותר מעמיקה בטקסט הבא. על הפרק: מבנה המחלקה, אופן הפעילות וחשיבות העבודה של הצוות.

מחלקת מדעי הספורט כוללת 5 מאמני כושר ו-4 אנליסטים, שהם בעצם הזרוע האופרטיבית של המחלקה. האדם שנמצא בראש הצוות הוא אנטוניו. תפקידו לנהל את המחלקה, להכתיב קווים מתודולוגיים לאימונים, לבנות מערך נתונים בפן הגופני של המחלקה ולתת פידבק למאמנים בזכות המידע שקיים.

הצוות בוחן כל מה שקורה במגרש בעזרת טכנולוגיות מגוונות כמו ג׳י פי אסים וצילומי וידאו. לאורך הדרך הצוות אוסף את הנתונים לתוך מאגר מידע, שנותן אפשרות לדעת מה מאפיין כל תוכן באימון.

המטרה הסופית היא לתת למאמנים קווים מנחים כדי שיוכלו לתכנן ולווסת עומסים, לבקר את מה שהם עושים מרזולוציה גדולה, מתי לבצע את התוכן במהלך השבוע ובאיזה יום, עד הרמה של רזולוציה פנימית של מתודולוגיה, סטים, חזרות, זמני מנוחה, זמני עבודה, מספר שחקנים והתניות.

במקביל צוות האנליסטים של המחלקה מנהל את נושא הוידאו. הם מצלמים את המשחקים ואת האימונים ואז בונים קטעי וידאו אינדבדואלים או קבוצתיים לפי הפילוסופיה של המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון, במטרה לספק למאמנים חומר ומידע וידאו לאסיפות קבוצתיות או אינדבדואליות. בנוסף משתמשים בוידאו כדי לבחון את הפעילות במשחק לפי מפרט שנקבע מראש, ניתן לדעת גם כמותית וגם איכותנית מה היה במשחק, על ידי כך אפשר לעבוד על הדברים הטובים או לתת פידבק שלילי לתיקון דברים פחות טובים.

נושא נוסף ששייך למחלקה הוא שיקום השחקנים הפצועים. הדבר נעשה בעבודה משותפת וצמודה עם הצוות הרפואי, שניר קוניק אחראי עליו. כל שחקן שנפצע וצריך לחזור למסגרת הקבוצתית עובר דרך המחלקה. היא עוסקת בעיקר בשיקום התנועתי, להחזיר את השחקן כמה שיותר קרוב להתמודדות עם העומסים שהוא מתמודד איתם באימון הקבוצתי, כדי שהפציעה לא תחזור והפער שנוצר עקב חסרונו באימוני הקבוצה יהיה כמה שיותר קטן.

נושא חדש שהשנה תפס תאוצה משמעותית הוא שיתוף הפעולה בין המחלקה לסטאראפים טכנולוגיים בספורט. המחלקה החליטה להיות שותפה של חברות סטארטאפ שרוצות לפתח מצד אחד את המוצר שלהן ומצד שני לקבל פידבקים מקצועיים כדי לשפר אותו.

ההנחה היא שכל מה שניתן למדוד, לכמת, לנתח ונותן תמונה יותר רחבה על מה שמתבצע על המגרש הוא מבורך. דוגמאות לפרוייקטים: 1. מערכת שתבדוק כימות עומסים בשילוב עם טכנולוגיה אופטית וטכנולוגיה של אקסלומטרים. 2. פרוייקט של אפיון יכולות טכניות. 3. מערכת של חיזוי פציעות. 4. אימון בהתמצאות במרחב/קוגנטיבי על ידי גירוי ויזואלי.

בסופו של דבר מחלקת מדעי הספורט היא מחלקה גדולה שמקבלת גיבוי מקצועי ותקציבי בשל נחיצותה בכדורגל המודרני, כשהנתונים שמתקבלים חיוניים מאוד ומייעלים את העבודה באקדמיית הנוער.