אחרי ההפסד במשחק החוץ, מכבי תל אביב תנסה לתקן הערב (חמישי, 20:00) את הרושם כשתארח את אסטנה למשחק במסגרת המחזור ה-4 של הליגה האירופית. כדי להכין אתכם קצת יותר טוב לקראת ההתמודדות הנה 3 נקודות שכדאי להכיר.

עניין של עיתוי?
ראשית כל כדאי לשים לב למועד המשחק. כמו מכבי, גם אסטנה מתמודדות בשתי חזיתות וביום ראשון הקרוב מצפה לה משחק חשוב במיוחד. הליגה הקזחית תגיע למחזור הסיום כשהקבוצה מהבירה מוליכה את הליגה בהפרש של נקודה על פני קייראט אלמאטי. 

במחזור הסיום תארח אסטנה את אקז'איק ואילו קייראט תארח את אקטובה. ניצחון של אסטנה יבטיח לה כמובן את הזכייה באליפות, אך הקבוצה הגיעה לישראל לאחר שבמשחק הליגה האחרון נכנעה 2:0 לאותה קייראט, במה שפתח למעשה את מאבק האליפות בקזחסטן.

קר שם בחוץ
לפני כשבועיים מכבי חוותה על בשרה את היכולת המצויינת של אסטנה במשחקי הבית. אלא שלפחות על פי הסטטיסטיקה, כשזה נוגע למשחקי החוץ הקזחים מתקשים הרבה יותר. הפעם האחרונה בה ניצחה הקבוצה משחק חוץ בשלב בתים אירופי היתה ב-2014, אז עשתה זאת מול סולנה משבדיה. בשני הקמפיינים האחרונים שלה, בליגת האלופות ובליגה האירופית, היא צברה 5 הפסדים ותיקו אחד. העונה קיימה משחק חוץ אחד בו נכנעה 3:1 לויאריאל.

שימו לב למגן השמאלי
את מירב הפוקוס מיקדו במשחק הקודם הזרים המצויינים של אסטנה – החלוץ ג'וניור קבנאנגה והקיצוני פטריק טוומאסי – שכבשו צמד כל אחד. רק שמלבדם, קרדיט גדול מגיע גם למגן השמאלי דמיטרי שומקו, שהיה עוד אחד מאנשי המפתח של אלופת קזחסטן באותו משחק.

שומקו הוא אולי מגן, אך מדובר באיש שמסר הכי הרבה מסירות מפתח באסטנה – 3 מדוייקות מתוך 4 ניסיונות. מעמדת המגן השמאלי הוא גם בעט 3 פעמים לעבר השער, בדיוק כמו החלוץ קבנאנגה ושני רק לטוומאסי (5 בעיטות). בכלל, מבט על העמדה הממוצעת של שחקני אסטנה לאורך המשחק הקודם (בתמונה למטה) מלמד כי הקזחים ריכזו מאמץ באגף שמאל והרבה לתקוף ממנו. שומקו (מספר 77) היה למעשה רק אחד מ-3 שחקנים שהרבו להימצא באיזור זה של המגרש.