הצד של ניק בלקמן שלא הכרתם. שחקן מכבי, שהגיע הקיץ למועדון בהשאלה מדרבי קאונטי האנגלית, זכה אמש לכבוד גדול כשבמהלך טקס שערך ארגון Football Black List בלונדון קיבל פרס בעקבות פעילות צדקה שהוביל במהלך הקיץ האחרון באי ברבדוס שבקריביים.

צילום: Football Black List ()

ראשית כל נספר כי הארגון שהעניק לבלקמן את הפרס, Football Black List, קם בשנת 2009 ומטרתו היא להתמקד בפועלם של אישים בעלי רקע אפריקאי וקריבי הפועלים בכדורגל הבריטי. לא מדובר בנושאים הקשורים למשחק עצמו, אלא בעיקר להשראה והדוגמא שמספקות אותן דמויות והפעולות שנעשות על ידן מחוץ למגרש למען הקהילה.

בלקמן זכה בפרס על "פועלו של שחקן מחוץ למגרש" בעקבות פרויקט צדקה שקיים בקיץ האחרון. בלקמן סיפר מה הוביל לכך: "המשפחה של אבי מגיעה מברבדוס ובכל קיץ, בסיום העונה, אני נוהג להגיע לשם לחופשה. במהלך השנים התיידדתי עם אנשים מהאי והיינו משחקים כדורגל ביחד. בברבדוס רבים משחקים ללא חולצות או נעליים אז רציתי לתת משהו בחזרה לאי ואירגנתי פרויקט התרמה של חולצות כדורגל (#nickskitcollection) שאיפשר לאנשים להעביר חולצות לאיצטדיון של דרבי קאונטי".

"ההצלחה היתה גדולה וקיבלנו מעל 400 חולצות מכל רחבי אנגליה", אמר בלקמן, "לאחר מכן נסעתי לברבדוס והעברתי את המדים בעיקר לילדים מהאיזורים העניים של האי. זה היה אירוע נהדר".