נכון, מכבי תל אביב פתחה את שלב הבתים של הליגה האירופית עם נקודה אחת ב-3 המשחקים הראשונים. נכון, המצב לא סימפטי, אבל מבט על מקרי העבר בשלב הבתים של ליגת האלופות והליגה האירופית מוכיח שגם במצב הזה לא הכל אבוד. לקראת המשחק הגורלי מול אסטנה קבלו 4 קבוצות שלא ויתרו, ולמרות שהסיכויים היו נגדן הצליחו להתעלות.

ליגת האלופות 2002/03: ניוקאסל יונייטד
הקמפיין של האנגלים באותה שנה נכנס להיסטוריה. עד היום מדובר בקבוצה היחידה בתולדות ליגת האלופות שהפסידה את כל 3 משחקיה בסיבוב הראשון של שלב הבתים ובכל זאת הצליחה להעפיל לשלב הבא. האנגלים פתחו את דרכם באותה עונה עם סדרת אכזבות שכללה הפסד חוץ לדינמו קייב, הפסד בית לפיינורד והפסד חוץ נוסף ליובנטוס. אלא שהמגפייס סירבו לוותר, חזרו לעצמם עם שני ניצחונות במחזורים הבאים והשיא הגיע במחזור הסיום. האנגלים התארחו אצל פיינורד, היריבה הישירה על מקום בשלב הבא. אי שם בדקה ה-91 קרייג בלאמי קבע 2:3 סופר דרמטי ושלח את ניוקאסל לחגוג קאמבק מהסרטים והעפלה מהמקום השני בבית.

בלאמי מניוקאסל. צילום: Footyfair ()

ליגה אירופית 2009/10: הרטה ברלין
את שלב הבתים באותה עונה אמנם פתחה הקבוצה מהבונדסליגה עם תיקו, אך שני הפסדים בצמד משחקיה הבאים הטילו ספק רב לגבי המשך הדרך. גם במקרה הזה, ההספדים התבררו כמוקדמים ו-3 ניצחונות רצופים, על הירנביין, ונטספילס וספורטינג ליסבון, שכבר הבטיחה עלייה לפני מחזור הסיום, שלחו את הגרמנים לשלב הבא.

ליגת האלופות 2012/13: גלאטסראיי
ספק אם לאחר 3 מחזורים האוהדים הטורקים האמינו שזו תהיה אחת העונות המוצלחות שלהם באירופה. שני הפסדים בשני המחזורים הראשונים ותיקו נוסף לאחר מכן לא שברו את הקבוצה מאיסטנבול, שהמשיכה ל-3 ניצחונות רצופים, כולל מהפך (1:2) מול בראגה במחזור הסיום של שלב הבתים. בשמינית הגמר היא גם עברה את שאלקה ונעצרה רק ברבע הגמר מול ריאל מדריד החזקה.

ליגה אירופית 2014/15: דניפרו דניפרופטרובסק
הפסד במחזור הפתיחה, תיקו במחזור הבא, הפסד נוסף לאחר מכן… והגעה לגמר הליגה האירופית. לא, זו לא טעות. זו בדיוק הדרך שעשתה הקבוצה האוקראינית שהדהימה את אירופה לפני 3 עונות. 7 נקודות בלבד הספיקו לה אז כדי לגרד עליה, אך לאחר מכן ייצרה סיפור סינדרלה שנקטע רק על ידי סביליה עם הפסד 3:2 בגמר. שאפו.