הכנס השלישי של ECA, ארגון המועדונים האירופי, התקיים בהצלחה בשבוע שעבר באליאנס ארנה, מגרשה הביתי של באיירן מינכן. המנהל הביצועי של המועדון, פטריק ואן לוון, לקח חלק פעיל בכנס כששיתף מול 123 נציגים ממועדונים שונים על האקדמייה של מכבי ת״א. מטרת ארגון ECA, היא להמשיך את הפיתוח בכל מה שקשור בכדורגל ומחלקות נוער במועדונים אירופאים. בהתאם לרעיון של שיתוף המידע ניתנה ההזדמנות עבור חברי הארגון לאסוף נתונים ולדון בשיטות עבודה מומלצות ודרכים להשתפר מקצועית באקדמיות נוער ברחבי היבשת.

באמצעות מחקר שנעשה על ידי הארגון, נערך הסקר הגדול ביותר בו השתתפו 123 מועדונים שונים, הממצאים העיקריים של המחקר הוצגו לחברי הארגון הנוכחים בכנס. המטרה הייתה להגדיר סדרי עבודה יעילים לאקדמיות נוער במועדונים ברחבי אירופה. לכל נציג מאיזור מסוים סופקה הפלטפורמה להציג את התכנים המקצועיים של מועדונם. המחקר, בוצע על ידי כוח משימה מיוחד ממחלקות נוער שונות, נציגים משאלקה 04, אברטון, אולימפיאקוס, אנדרלכט, הכוכב האדום בלגרד, אלבורג, יובנטוס וכמובן מכבי תל אביב. 

בנוסף להצגת התכנים גם התקיימו פאנלים ודיונים חשובים שעסקו בנושאים כמו: ׳חשיבות אסטרטגית׳, מיקום ואחריות פיננסית של ניהול אקדמיית נוער. נושא נוסף שהתקיים עליו שיח הוא עקרון ׳זיהוי כשרונות׳, המטרה היא להגביר את ההתמקצעות בתחום גיוס שחקנים צעירים. אלמנט חשוב נוסף שדובר עליו בכנס היה ׳טיפול קוגנטיבי׳, מדובר בעידוד מחלקות נוער להתעסק בעולם הכדורגל ולימודים אקדמאיים במקביל.

באופן כללי הקונגרס עסק בנושאים שונים הקשורים לכדורגל ומחלקות נוער ומהות ההבדלים בין האקדמיות במדינות שונות באירופה.