ביום שני ה-18.12 אקדמיית הנוער של מכבי ת״א תערוך יום פתוח עבור שוערים ושוערות. היום המיוחד יכלול אימונים, משחקונים ופרסים למצטיינים. הצוות המקצועי יעקוב אחר המשתתפים במטרה למצוא את השוער הבא במחלקת הנוער. מאחורי האירוע המיוחד נמצא ישראל עיני, המשמש כראש מערך אימון השוערים באקדמיית הנוער של המועדון.

לפרטים נוספים והרשמה ליום הפתוח לחצו כאן.

במועדון מכבי תל אביב, ישראל עיני משמש כראש מערך אימון השוערים באקדמיית הנוער, גם במחלקה בדרום וגם בצפון. במקביל הוא משמש כמאמן השוערים של קבוצת הנוער (U19) וקבוצת ילדים ב׳ (U13).

במחלקת הנוער של המועדון יש 4 מאמני שוערים. הם מקיימים שישה ימים בשבוע אימוני שוערים במחלקה. המטרה העיקרית של עיני היא להטמיע את פילוסופיית אימון השוערים שלו ולהתאימה לפילוסופית האימון באקדמיה. כשמטרת העל הינה בניית שוערים ברמה הגבוהה ביותר לקבוצה הבוגרת.

ישראל אחראי על הקמה, ארגון וניהול הכשרת מאמני שוערים בישראל. לזכותו קיים ותק של 25 שנות אימון שוערים בליגת העל. בנוסף הוא היה שותף לפעילות מחנות שוערים צעירים ובוגרים במכון וינגייט עם פרנס הוק, מאמן השוערים של אייאקס אמסטרדם, ברצלונה, באיירן מינכן, נבחרת הולנד ונבחרת פולין. עיני גם אחראי להכשרתם של עשרות שוערים צעירים ובוגרים בישראל. הוא עבר קורס מאמנים של UEFA והכשרה בהולנד ובארץ.

מהות התפקיד:
כראש מערך אימון השוערים באקדמייה לכדורגל מכבי ת"א באחריותו לאמן, לפקח ולהנחיל את פילוסופיית אימון השוערים בהתאמה לפילוסופית האימון באקדמייה.
– בניית תכניות אימון ואימונים.
– אימון ופיקוח על אימוני השוערים.
– העברת מידע הדדי בין מאמני הקבוצות למאמנים השוערים.
-מעקב אחרי התפתחות השוערים באקדמייה (מנטלי, טכני, טקטי ופיזית).
– ניתוח אימונים ומשחקים בעזרת מערך האנליסטים באקדמיה.
– איתור שערים פוטנציאליים (גילאי 6-19).

כנשאל עיני מדוע ילדים פחות מעדיפים להיות שוערים: ״תפקיד השוער דורש תעצומות מנטליות חזקות, פציעות, אכזבות וכו‘, לכן ילדים "מעדיפים" לגעת יותר בכדור, אם אפשרות לבשל, להבקיע וכו‘. אני אישית כן מרגיש שינוי במגמה מבחינת ילדים שמעוניינים להיות שוערים, הדבר קורה בעקבות הכמות המרובה של התכנים, קיימת חשיפה לצפייה מרובה של משחקים ברמות הגבוהות וכתוצאה מכך הרצון לחקות דמויות/שוערים בכירים בעולם קיימת״.

כשהתבקש לתת טיפים לשוערים צעירים בתחילת דרכם: ״אני ממליץ בחום להגיע לאקדמיית הכדורגל של מכבי ת“א, השוערים הצעירים יקבלו יחס מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, תנאי האימון מצוינים במועדון הכדורגל המוביל בארץ״.