הכל מתחיל בהגנה
מכבי אמנם ספגה מכדור חופשי, אבל בסך הכל הציגה עוד משחק יציב בצד ההגנתי. נתוני הבלמים של מכבי גם מסבירים זאת כאשר איתן טיבי השיג מספר מרשים מאוד של ניצחון ב-15 מ-17 תיקולים, גם שרן ייני היה כמעט בלתי עביר עם 14 מ-18 תיקולים מוצלחים. הצלע השלישית בהגנה, ז'אן סילבן באבין, ניצח ב-7 מ-11 תיקולים ובנוסף גם חילץ 8 כדורים מרגלי שחקני היריבה – מקום בשני בקבוצה יחד עם אייל גולסה. ומי במקום הראשון אתם שואלים? הנה התשובה.

חלק מהשיפור בתוצאות הוא כנראה גם האגרסיביות הרבה של מכבי ולמי שיש מניות רבות בכך הוא דור פרץ. הקשר האחורי היה מעורב בלא פחות מ-50 תיקולים במפגשים מול ב"ש בגביע הטוטו ומול בית"ר אמש והפריע פעם אחר פעם לשטף המשחק של היריבות. בנוסף הוא גם גילה עליונות בכל מה שקשור לכדורי הגובה וניצח ב-15 מ-22 מאבקים אוויריים. במשחק מול בית"ר פרץ גם חילץ 9 כדורים – הכי הרבה בקבוצה. אגב, גם מול ב"ש בגביע הטוטו הוא הוביל בקטגוריה זו עם 10 חילוצי כדור. פרץ (10.5 ק"מ), ריקן (10.2) ומיכה (10.2) גם רצו את מספר הק"מ הרב ביותר במכבי אתמול.

שטף התקפי
אז ההגנה עבדה טוב, אבל גם משחק ההתקפה של מכבי ייצר הרבה מאוד הזדמנויות וכעת גם מגיע אחד ההסברים לכך. במהלך 90 הדקות אמש הכניסה מכבי לא פחות מ-37 כדורים (17 מדוייקים) לתוך הרחבה של בית"ר. מנגד, היריבה הצליחה לעשות זאת רק 15 פעמים (6 מדוייקים).

נתון משמעותי אפילו יותר הוא מספר מסירות המפתח של מכבי. אמש היה לה מספר עצום של 23 מסירות מפתח כש-16 (!) מהן היו מדוייקות (דיוק של 70%). בצד השני, ליריבה היו 7 מסירות מפתח בלבד, 3 מהן מדוייקות.

שניים שלהם מניות רבות בבניית ההתקפות היו דור מיכה ואלי דסה. הראשון הוביל את הקבוצה עם 6 מסירות מפתח כש-5 מהן מדוייקות ובנוסף גם השיג 11 הכנסות כדור לרחבה. המגן הימני הטריד פעם אחר פעם את הגנת בית"ר והדבר התבטא גם ב-4 מסירות מפתח, 2 מהן מדוייקות ו-8 הכנסות כדור לתוך הרחבה. גם החלוצים ניק בלקמן (3 מ-3 במסירות מפתח) ואלירן עטר (2 מ-3) תרמו למאמץ וסייעו ביצירת המצבים.

ריקן ממשיך לכבוש ולסכן
ומה בנוגע לסקורר של מכבי בשבועות האחרונים? אבי ריקן נזקק אמש לפחות מדקה כדי לכבוש את שער הליגה ה-4 שלו העונה וה-7 בכל המסגרות. הקשר לא הסתפק רק בכך וגם הוביל את הקבוצה במספר הבעיטות לעבר השער עם 5 כאלה, 3 מהן גם הלכו למסגרת. גם אלירן עטר היה פעיל בהיבט הזה, בעט 3 פעמים לשער ופעמיים פגע במסגרת.

ערב מוצלח מאוד היה גם לניק בלקמן. החלוץ של מכבי בישל לריקן את השער הראשון, כבש בעצמו את השער השני ובסך הכל הגיע כבר ל-5 שערי ליגה העונה. בכך הוא השתווה לעומר אצילי, שהוביל את הקבוצה בקטגוריה זו עד אתמול.