שמואל גינזבורג, שהיה מוכר בכינויו 'מילה', עלה לישראל מקייב כשהוא בן 4 וכבר בגיל 10 החל לשחק כדורגל בביה"ס העממי באחד העם.

נספח היסטורי | מכבי תל אביב באוסטרליה בשנות ה-30

בגיל 15 כבר נכלל מילה בנבחרת נוער של מחוז הדרום , שכללה שחקנים מקבוצות מכבי רחובות , נס ציונה , ראשל"צ וגדרה, שהתמודדה במשחקי המכבייה (1935) עם נבחרת המכבי הצעיר . שנה נוספת שיחק מילה בקבוצה שנגדה הופיע במכבייה, ושנה לאחר מכן הצטרף למכבי שמעון ע"ש הכדורגלן שמעון טבק ז"ל . כשחזרה מכבי ת"א ממסעה המוצלח בארה"ב, הוזמן מילה להופיע בקבוצה הראשונה. 

לצידם של כוכבים כדוננפלד , יעקב זליבנסקי , ליברמן , פנץ , נויפלד , מנחם מירימוביץ , רזניק , משה בית הלוי, אלסנר,סידי ושלומזון .

מילה מילא מספר תפקידים בראשית דרכו , במשחקו הראשון עם מכבי פ"ת הופיע כמגן שמאלי, אך הודות לבעיטותיו החזקות והמכוונות העלה אותו המאמן הס לשורת החלוצים.

משחקו הבינלאומי הראשון היה נגד הקבוצה הרומנית החזקה " טימושווארה " מכבי הפסיד 4:3 . מילה הבקיע שער אחד. באותה שנה זכה עם הקבוצה באליפות הליגה .  באותן שנים השתתף במשחקים נגד הקבוצות האוסטריות הנודעות"ווינה" ו"אדמירה".

בן 21 הצטרף למסעה הידוע של הקבוצה לאוסטרליה , שהחל ב-24 במאי 1939 ונסתיים ב-28 בספטמבר. מילה נסע בצוותא עם חלוצים מעולים דוגמת גאול מכליס, אברהם שניידרוביץ ופרי נויפלד. במסע זה הבקיע מילה גינזבורג חמישה שערים. שיאו של המסע מבחינתו של מילה היה "השער של חיי", שער הניצחון שהבקיע נגד נבחרת אוסטרליה באצטדיון "קריקט גראנד " בסידני לעיני 45000 צופים. " היה זה השער היפה שהבקעתי בחיי", סיפר מילה בראיון לעיתונאי יהושוע כהנא שנערך בשנת 1960, "גאול מכליס מסר לי את הכדור המשכתי בבעיטה מ 20 מטר שהטיסה את הכדור מקורה לקורה , עד שמצא את מקומו בין קיפולי הרשת".