מכבי תל אביב תנסה להמשיך את המומנטום החיובי גם ביום שני הקרוב (21:00). שחקניו של ג'ורדי קרויף יתארחו אצל בני סכנין במשחק במסגרת המחזור ה-16 של ליגת העל, שייערך בעכו, והיום (ראשון) דיברו המאמן ועוזרו החדש קרלוס גרסיה במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות.

קרויף: "קרלוס מתאים לנו. שחקנים ילחמו בשבילו"

על ההגעה של קרלוס גרסיה:
"לפני 6-7 שבועות ידענו שזה משהו שיכול לקרות. יכולנו לקחת מישהו עם יותר ניסיון אבל היה לוקח לו כמה זמן להתאקלם בישראל ולהכיר את הקבוצה. מצד שני האופציה של קרלוס תמיד היתה שם. גם בקיץ שעבר זה עלה אבל אז הוא עוד היה תחת חוזה וזה לא היה הזמן הנכון. גם היום אפשר לראות שהוא מכיר את כולם, מה המועדון רוצה, האופי שצריך במועדון. הוא תמיד היה שחקן דורש, הוא היה צועק על הכוכבים והם היו מקבלים את זה. יש לו את האופי והכבוד להיות סמכות בקבוצה. אם הוא היה כזה כשחקן אז בטח כמאמן וחלק מהצוות. השחקנים ילחמו בשבילו. חשבנו שזה השילוב הנכון עבורנו. מה שאנחנו צריכים לשפר בקבוצה והנקודות החזקות אצל קרלוס הם משהו שמתמזג ביחד". 

על תזמון ההגעה של קרלוס:
"עברנו תקופות קשות העונה, אנחנו עדיין בדרך לצאת מזה, אבל כמו שאמרתי קודם לכן אין מישהו עם ניסיון של 20 שנה שלא רואה דברים. אני יודע מה קרלוס יכול לעשות, אם תשאל כל שחקן במכבי בתקופה בה הוא שיחק כולם יגידו שהוא היה מארגן, דורש 100 אחוז מהחברים שלו ואגרסיבי. כל מה שקשור לקו ההגנה זה נקודה חזקה אצלו ומשהו שאנחנו רוצים לשפר ואני חושב שהוא מתאים לנו מאוד בהרבה אספקטים".

על עזיבת סטיב מקלארן:
"אני חושב שהוא נהנה פה, אני מודה לו על העזרה. הוא מכיר אותי, תמיד עבדנו טוב ביחד. הוא עשה את התפקיד שלו מצוין, עם אנרגיה טובה, אבל אני חושב שבתוכו הוא עדיין רוצה להיות מספר 1. אולי גם העובדה שהמשפחה בחו"ל גרמה לזה, היו כמה פקטורים שגרמו לו ללכת. הוא כבר הודיע לנו על זה לפני מספר שבועות ומשם חשבנו על הצעד הבא. הוא ג'נטלמן וזה כבוד שמישהו כמוהו היה במכבי ת"א. העובדה שהוא עזב בצורה טוב ונהנה מהמועדון ומהעיר חשובה כדי שאנשים כאלה יגידו מילים טובות על העבודה בישראל. אני בטוח שנישאר בקשר ושדרכינו יצטלבו בעתיד".

על סכנין:
"יש לנו היסטוריה של משחקים לא קלים מולם. אנחו מצפים מהם לשחק על מתפרצות, אנחנו יודעים מה מצפה לנו. אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך שנהיה במרחק של 6-7 נקודות מהפסגה ולא לתת לזה להשפיע עלינו. אנחנו בדרך של גדילה וצריכים להמשיך את המומנטום הזה".

על חיזוק בחלון ההעברות:
"אני לא חושב עדיין על ינואר. יש לנו משחק חשוב מחר שאנחנו חייבים לנצח. אנחנו צריכים לדעת מה הבעלים חושב על חיזוק, אבל המחשבות שלי הן על המשחק מחר".

קרלוס גרסיה: "אני מכביסט"

יחד עם קרויף דיבר במסיבת העיתונאים גם קרלוס גרסיה שנתן את הזווית שלו לתפקידו החדש.

"אני שמח לחזור, אני שמח שג'ורדי חושב שאני יכול לעזור לקבוצה ואנסה לעזור לו כמה שיותר. ננסה לעבוד קשה ולהפוך את השחקנים לטובים יותר", אמר.

על כך שהוא מחובר לקבוצה:
"אני חושב שאני מכביסט, זה משפט קשה אבל או שאנחנו אלופים או שאנחנו מתים, או ניצחון או כלום. זו הגישה פה. אנחנו מוכנים לעבוד בשביל זה כאוהדים, שחקנים וצוות. זו ההיסטוריה של המועדון, אין באמצע".

על האופי של מכבי:
"קודם כל או שיש לך את זה או שאין לך. אני חושב שלקבוצה הזו יש. לפעמים אתה צעיר או לא מרגיש בטוח להראות את זה אבל אני בטוח שלקבוצה יש הרבה אופי. ראיתי את המשחקים האחרונים והקבוצה ניצחה משחקים לא קלים, שמראים על רוח קבוצתית טובה".

על ההחלטה לפרוש:
קרו הרה דברים. גם היתה לי חוויה לא טובה בטורקיה. הייתי יכול להמשיך לשחק, אבל גם היה לי מזל שנהניתי בקריירה. כשיש רגע שאתה משחק רק בשביל הכסף, ואני מכבד את כל ההחלטות, אבל זה לא בשבילי. אני לא יכול לשחק רק בשביל הכסף. לא היתה לי אותה אמביציה וזה משהו שחשוב לי".

מתי הבנת שתהיה מאמן?
"אני חושב שמגיל צעיר ידעתי שאהיה מאמן. אני אוהב להרגיש את השחקנים והכדור וככה אתה יכול להיות מעורב בכדורגל בצורה הכי קרובה שאפשר לחיים כשחקן".

מה חשבת על ג'ורדי כמאמן?
"זו בחירה טובה עבורו. הוא היה כבר מאמן בכמה מצבים. זה שונה ממנהל ספוטיבי, אולי הוא הרגיש שהוא צריך להיות מעורב יותר בקבוצה בחיי היומיום".