טורניר החורף הבילאומי לנוער של מכבי תל אביב יצא לדרך מחר, רגע לפני יצרנו קשר עם הקבוצות שמגיעות אלינו מחו״ל. פטריס חדד, הבעלים של הכוכב האדום פריז וסלאוומיר זארנייקי, המתאם הספורטיבי של באייר לברקוזן, סיפרו על התחושות והציפיות שלהם לקראת הטורניר.

לפרטים נוספים וללוח הזמנים של הטורניר לחצו כאן

סלאוומיר זארנייקי, עובד במועדון באייר לברקוזן משנת 2000. בתחילץ דרכו המקצועית החל כמאמן נוער במועדון ולאחר 6 שנים התמנה לעוזר המנהל המקצועי של המועדון. כיום סלאוומיר מתפקד כמתאם ספורטיבי, מדובר במשרה שהמועדון יצר במיוחד בשבילו כדי לשלב בין תחום אימון נוער וניהול.

המטרות מהטורניר:
״אנחנו משלבים את הטורניר עם מחנה האימונים השנתי שלנו שמתקיים כאן בשיראל. הטורניר נותן לנו את ההזדמנות המושלמת לשלב את מחנה האימונים שלנו ולהתחרות נגד הקבוצות הישראליות הטובות ביותר. החלטנו על ישראל כמיקום למחנה האימונים בשל הקשר הממושך שלנו עם ההתאחדות לכדורגל״.

איך התחושה להשתתף בטורניר בינלאומי שמתקיים בישראל?
״כמועדון, באופן קבוע אנחנו משחקים בטורנירים בינלאומיים ומשחקי ידידות. אנחנו מאמינים שהמשחקים הללו בעלי ערך חשוב להפתחותו של שחקן כדורגל. אנו מצפים להיות בישראל ולקחת על עצמנו את האתגרים הממתינים לנו. יתר על כן, האפשרות לקיים דו שיח וחילופי רעיונות בין מאמנים ומועדונים מספקת את ההזדמנות של כולנו לגדול ולצמוח. בנוסף, ההיבטים התרבותיים וההיסטוריים של ישראל נותנים לשחקנים שלנו הזדמנות נוספת להרחיב את גבולותיהם ולהתפתח גם מחוץ לתחומי המגרש״.

איך נוצר שיתוף הפעולה עם מכבי תל אביב?
״הקשר הראשוני שלנו עם מכבי תל אביב החל בקיץ שעבר, דרך פעילות ביה״ס לכודרגל של הבונדסליגה. מאז אנחנו נהנים מקשר ידידותי ומקצועני, במיוחד עם פטריק ואן לוון, המנהל הביצועי של המועדון. נשמח לשמר לשמר את הקשר גם בעתיד״.

מה הציפיות שלכם מהשחקנים, מהמתקן ובפן המקצועי מהטורניר עצמו?
״על פי הנסיון האישי שלנו ושל איגוד הכדורגל הגרמני, אנחנו מצפים למסע מאורגן, נוח ושנהנה מהטורניר״.

מתכננים פעילויות נוספות בישראל?
״אנחנו נעודד את השחקנים שלנו לראות ולחוות כמה שיותר מהתרבות הישראלית וההיסטורית של המדינה בזמנם הפנוי. אנו בהחלט מתכננים טיול לעיר האחות של לברקוזן, נצרת עילית, בנוסף נבקר במקומות תיירותיים נוספים״.

פטריס חדד, בעלי הכוכב האדום פריז, שיתף בתחושותיו לקראת ההגעה לארץ וההשתתפות בטורניר הבינלאומי לנוער של מכבי תל אביב.

המטרות מהטורניר:
״אנחנו נבוא אל הטורניר בנסיון לנצח אותו, המטרה היא לפתוח לשחקנים הצעירים את האופק, לרוב הם  לא רגילים לנסיעות מסוג זה״.

איך התחושה להשתתף בטורניר בינלאומי שמתקיים בישראל?
״בספורט אין גבולות״.

איך נוצר שיתוף הפעולה עם מכבי תל אביב?
״החיבור בין המועדונים נוצר בזכות איש קשר משותף שחיבר בין הצדדים מה שהוביל בסופו של דבר להשתתפותנו בטורניר הבינלאומי שיתקיים בישראל״.

מה הציפיות שלכם מהשחקנים, מהמתקן ובפן המקצועי מהטורניר עצמו?
״כמועדון עלינו להציג ולהיראות ברמה הכי גבוה שאפשר באמצעות האירוח המאורגן על ידי מועדון מכבי תל אביב. אני מודע לכך שישראל היא מדינה מאוד יפה, יש הרבה מה לראות״.