ערב המחזור ה-17 מכבי נתניה היתה הקבוצה עם ההתקפה השניה בטיבה בליגה, כאשר שחקניו סלובודן דראפיץ' מצאו את הרשת 30 פעמים. רק בית"ר ירושלים עם 38 הקדימה אותם.

דיא סבע וערן לוי בועטים בכל הזדמנות
מכבי היא הקבוצה שבועטת הכי הרבה לשער בליגה (16.2 פעמים במשחק) ונתניה ממוקמת מיד אחריה – במקום השני בליגה – עם ממוצע של 15.8 בעיטות במשחק. למרות זאת הקבוצה של דראפיץ' מובילה את הליגה בבעיטות למסגרת (6.8 במשחק) כשהנתון של מכבי עומד על 5.7 בעיטות בממוצע.

אחד הנתונים הכי מעניינים בקשר לנתניה הוא כנראה הנתון הבא: מבין כל שחקני ליגת העל שני השחקנים שבעטו הכי הרבה לעבר השער מגיעים מנתניה – ערן לוי ודיא סבע. הראשון בעט 70 פעמים לעבר השער ופגע במסגרת ב-29 מהמקרים. השני עשה זאת 59 פעמים ופגע במסגרת 28 פעמים. אגב, לסבע יש כבר 14 שערי ליגה, כלומר 50 אחוז מהבעיטות שלו למסגרת גם הפכו לשער. לשם השוואה, במקום השלישי מדורג שובל גוזלן מקרית שמונה עם 50 בעיטות לעבר השער ו-15 למסגרת.

עוד נתון בו נתניה "מצטיינת" הוא ביצוע עבירות וגם בקטגוריה זו היא מדורגת שניה בליגה (15.1 עבירות למשחק) – אחרי הפועל עכו (15.4 עבירות במשחק). הקשר האחורי ניקו אולסק נותן פייט מרשים לחאלד חלאיילה וביחד הם שני השחקנים שביצעו הכי הרבה עבירות – 40 כל אחד.

פחות כדורי רוחב, יותר מסירות מפתח
הקבוצה מעיר היהלומים ידועה כאחת שדוחפת את הכדורים קדימה במהירות ובאופן כללי דוגלת בסגנון משחק "ישיר" ללא הנעת כדור ארוכה מדי. יתכן שעובדה, זו וכן ההעדפה של נתניה לשחק בשיטת יהלום במרכז השדה, הן הסיבות העיקריות למיעוט ההגבהות מהאגפים שלה. יחד עם בית"ר ירושלים, מדובר בקבוצה שמשיגה את כמות הקרוסים (CROSSES) המדוייקים הנמוך בליגה – 1.6 למשחק. בנוסף גם כמות הקרוסים הכללית של נתניה נמוכה ביחס לרוב קבוצות ליגת העל ועומדת על ממוצע של 12 במשחק.

לעומת זאת, נתניה ניצבת בראש הטבלה כשזה קשור למסירות מפתח, אחת הקטגוריות שנחשבות למשמעותיות מאוד בכדורגל המודרני. מסירות מפתח הן למעשה מסירות שמציבות שחקן במצב כיבוש או מסירות ש"חתכו" את כל קו ההגנה כאשר שחקן נשלח למשל לשטח. נתניה מצליחה לייצר ממוצע של 20 מסירות מפתח במשחק, כאשר 8 מהם גם מדוייקות. רק למכבי ת"א יש ממוצע טוב יותר – 9 מסירות מפתח מדוייקות במשחק.

העונה החלומית של סבע במספרים
דיא סבע חווה עונה חלומית ומבט על הסטטיסטיקה האישית שלו גם מראה זאת. סבע הוא כידוע מלך השערים של ליגת העל ועל כן הגיוני כמובן שיוביל את הליגה במעורבות ישירה בשערים (17) עם 14 כיבושים ו-3 בישולים. אלא שהוא לא מסתפק רק בכך ומדורג במקום השני בליגה עם 70 מסירות מפתח, 35 מהן מדויקות. במקום השלישי ניצב ערן לוי עם ניסיונות ל-70 מסירות מפתח – 24 מהן מדוייקות.

בצד ההגנתי נתניה תיאלץ להסתדר ללא האגרסיביות של הבלם ברנקו ורגוץ', שצפוי להחמיץ את המשחק בגלל פציעה. מדובר בשחקן שהיה מעורב בהכי הרבה תיקולים בעלי אופי הגנתי בליגה (ניצח ב-152 מתוך 214). בנוסף הוא גם מעמיד את הממוצע הטוב ביותר מבין כל שחקני ליגת העל עם 11 חילוצי כדור לכל 90 דקות של משחק.