המשחק האחרון בין מכבי ת"א למכבי חיפה הסתיים ב-1:3 לזכות הצהובים. רגע לפני מפגש שמינית הגמר, חזרנו אל דפי הססטיסטיקה כדי לנסות ולהבין נקודות שעשויות להיות רלוונטיות גם הערב (21:00 באיצטדיון סמי עופר).

האגף הימני של חיפה
במשחק ההוא מכבי ת"א הצליחה להיות הרבה יותר מסוכנת מחיפה, כאשר ב-90 הדקות בעטו שחקניו של ג'ורדי קרויף 21 פעמים לעבר השער בעוד הירוקים עשו זאת 9 פעמים. למרות זאת, כדאי להתמקד באגף הימני של מכבי חיפה שהיה פעיל יחסית.

רז מאיר, שתפס לאחרונה את מקומו של ארנסט מאבוקה נהנה ממשחק טוב לפחות על פי הסטטיסטיקה. ראשית כל, כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, העמדה הממוצעת של מאיר (מספר 25) היתה גבוהה יחסית, בטח לעומת המגן השמאלי, יונתן לוי. מאיר היה שחקן חיפה שהכניס הכי הרבה כדורים אל השליש האחרון של הירוקים ובנוסף לכך גם ביצע 3 דריבלים לאורך ההתמודדות, כשכולם הסתיימו בהצלחה. על פי פרסומים בחלק מכלי התקשורת יתכן שמאיר דווקא יוחלף הערב במאבוקה, אך גם המגן הקמרוני ידוע כמי שמרבה לעלות לעזרת ההתקפה. אם אכן ישחק מעניין האם יקבל תפקיד דומה לזה שמילא מאיר בשבוע שעבר.

מי ששיחק ליד מאיר באגף ימין של חיפה וצפוי לפתוח גם הערב, הוא סינטיהו סלליך (מספר 7). הקשר היה שחקן היריבה שניסה להכניס הכי הרבה כדורים לרחבה עם 2 מסירות מדוייקות מתוך 4 נסיונות ובנוסף מסר שתי מסירות מפתח, שתיהן מדוייקות. השילוב של מאיר וסלליך גרם לכך ש-5 מתוך 7 הבעיטות לשער של חיפה, שלא נוצרו כתוצאה ממצב נייח, הגיעו מכתוצאה מהתקפה מאגף ימין שלה. עוד בעיטה הגיעה כתוצאה מהתקפה מהמרכז ואילו בעיטה נוספת מהתקפה מאגף שמאל.

קאיו אוהב לבעוט
במשחק מול מכבי קאיו היה שחקן חיפה שאיים הכי הרבה על השער ובסך הכל בעט 3 פעמים לעבר המסגרת – שליש מסך הניסיונות הכולל של הירוקים. מסתבר שהנתון הזה לא יוצא דופן שכן גם בממוצע קאיו נוהג להרבות בבעיטות לעבר השער עם 2.8 במשחק, 1.0 למסגרת. הבאים אחריו בקטגוריה זו הם ניקיטה רוקאביצה ומוחמד עוואד עם 1.7 בעיטות לעבר השער בממוצע לכ"א. מהעבר השני, קאיו גם הוביל את שחקני חיפה עם איבודי כדור בחלק המגרש שלה – עם 2 כאלה. גם מקומו של הברזילאי בהרכב מוטל בספק ואם יפתח על הספסל חיפה תצטרך לייצר איומים בעזרת שחקנים אחרים כמובן או אולי סגנון משחק שונה.

שווה להגביה?
כבר אמרנו שכנראה שהגנת חיפה כבר ידעה משחקים מוצלחים יותר בעבר, אבל בכל מה שקשור לקרבות אוויריים שחקני ההגנה הירוקים עשו את העבודה במשחק האחרון. מי שהוצבו כצמד הבלמים הם רמי גרשון ואליסון דוס סנטוס. האחרון ניצח ב-5 מ-6 מאבקים על כדורי גובה, גרשון עשה זאת ב-3 מ-4 וגם המגן הימני רז מאיר הצליח עם 2 מ-2. לפחות על הנייר, יונתן לוי היה החוליה החלשה בקטגוריה זו עם 2 מ-4, אך יתכן שהגבהות לעבר הרחבה הן לאו דווקא המתכון שמכבי תרצה להשתמש בו יותר מדי גם הערב.