ההגנה הטובה בליגה
העונה אחת החוזקות המרכזיות של הפועל חיפה היא כידוע ההגנה החזקה שלה. שחקניו של ניר קלינגר ספגו רק 17 שערי ליגה ב-23 משחקים ויחד עם הפועל ב"ש מדובר בקבוצה שספגה הכי מעט עד כה.

צפו: תקציר המשחק מהסיבוב הראשון

מחזור 11: מכבי תל אביב – הפועל חיפה | תקציר

השם הראשון שעולה כאשר מדברים על משחק ההגנה של החיפאים הוא הבלם הרומני גבריאל תמאש, שנחשב למנהיג החלק האחורי של היריבה ועל פי כל התקשורת בארץ גם זכה לתגמול בדמות הארכת חוזהו בקבוצה.

תמאש עד כה גם מספרים שתומכים בהתלהבות ממנו והוא מדורג במקום השישי בליגה במספר חילוצי הכדור (182) ובמקום החמישי בליגה במספר החטיפות (176).

אגב, למי ששואל מה ההבדל בין הקטגוריות נספר שחילוץ כדור הוא לקיחת הכדור מרגלי היריב בעוד חטיפה היא למעשה קריאת קו המסירה וחטיפת הכדור עוד לפני שהגיע לרגלי שחקן כלשהו.

מי שמסייע לתמאש הוא הבלם הוותיק ניסו קפילוטו, שנהנה אף הוא מעונה טובה ומתפקד כשותפו של הרומני במרכז ההגנה. גם קפילוטו משיג נתונים יפים שמדרגים אותו במקום ה-13 בליגה במספר חילוצי הכדור ובמקום ה-19 במספר החטיפות.

זהירות מהתקפות ממתפרצות
אז הפועל חיפה יודעת להתגונן ומה שזה יוצר הוא גם לא מעט התקפות מתפרצות בצד השני. מתברר שהאדומים גם יודעים לבצע זאת כהלכה ודפי הסטטיסטיקה מראים שהעונה הם כבשו כבר 12 שערים בהתקפות מתפרצות במה שממקם אותם במקום השני בליגה אחרי מכבי נתניה (15 שערים במתפרצות). עוד קטגוריה בה הפועל חיפה מסוכנת העונה היא הכיבוש ממצבים נייחים ישירים. שחקניו של קלינגר הבקיעו כבר שלושה שערים כאלה העונה והיחידה שמקדימה אותם היא בית"ר ירושלים, שנהנית העונה מהבעיטות החופשיות של קלאודמיר, וכבשה 5 פעמים בבעיטות חופשיות ישירות.

http://bit.ly/1NRSlZW

האקסים בחלק הקדמי
אחרי שפתחנו בחלק האחורי של חיפה לקראת סיום נפנה את הזרקור אל אנשי המפתח של היריבה בחלק הקדמי, חלקם מוכרים לנו טוב מאוד מהתקופה במכבי. שני האנשים שעומדים במרכז ההתקפה של קלינגר הם החלוצים עדן בן בסט, ששיחק

כזכור במכבי, ואלון תורג'מן. השניים מציגים העונה יכולת טובה מגובה במספרים כתורג'מן כבש העונה 9 שערי ליגה (מקום שלישי בטבלת מלך השערים) ובן בסט כבש 8 (מקום 7 בליגה).

 

במהלך חלון ההעברות של ינואר החיפאים נפרדו משחקן משמעותי נוסף, חנן ממן, שעזב להפועל ב"ש. מי שהגיע אל הקבוצה הוא גילי ורמוט, עוד אקס צהוב, שכעת גם צריך להיכנס במידה רבה לנעליו של ממן (גם אם לא באותו תפקיד) ולהיות משמעותי בקישור האדום. במחזור האחרון כבש ורמוט את שער הבכורה שלו בחיפה, שגברה 0:2 על מכבי נתניה.