לא כובשת הרבה, אך טובה במצבים נייחים
יחד עם מ.ס אשדוד, רעננה היא הקבוצה שכבשה הכי מעט שערים בליגת העל, כאשר ב-22 משחקים הצליחה למצוא את הרשת 18 פעמים. נתון מעניין נראה שרעננה היא הקבוצה היחידה בליגה שעדיין לא כבשה שער מחוץ לרחבה.

מצד שני, על אף שלא הרבתה להרשית היא ממוקמת במקום השביעי בליגת העל בכל הקשור לכיבוש ממצבים נייחים. 8 פעמים הבקיעו שחקני רעננה לאחר מצב נייח – 3 פנדלים, 3 שערים מבעיטה חופשית לא ישירה ו-2 שערים שהגיעו כתוצאה מכדורי קרן. נראה שזו אחת הסיבות העיקריות לכך שהזמן הממוצע של התקפות שהובילו לגול של רעננה עומד על 4 שניות בלבד – הכי מעט בליגה. לשם השוואה מכבי היא הקבוצה שמוליכה את הליגה בקטגוריה זו כשהזמן הממוצע של התקפות שהסתיימו בשערים עומד על 29 שניות. 

זהירות מאיבודי כדור
בחלק גדול מהמשחקים העונה רעננה מוצאת את עצמה מתגוננת לא מעט ויתכן שזו אחת הסיבות המרכזיות שהקבוצה של מנחם קורצקי מדורגת במקום השני בליגה במספר חילוצי הכדור הממוצע למשחק – 59. אלא שרעננה מוליכה את הליגה גם במספר חילוצי הכדור בחלק המגרש של היריבה – 10 בממוצע. נתון זה כבר הופך אותה למסוכנת יותר עבור היריבות, שכן מדובר בקבוצה שלא מרבה להניע כדור ומעדיפה להגיע כמה שיותר מהר להשער. חטיפות הכדור בחלק המגרש של היריבה גם מסייעות לה לכאורה גם להגיע לשער בצורה מהירה ונוחה יותר ומכבי תצטרך להיזהר מכך במפגש בשבת. 

שחקני המפתח בהגנה ובהתקפה
קבוצתו אולי לא מרבה לכבוש וגם לא נחשבת לאחת מאריות הליגה במרבית הקטגוריות ההתקפיות, אך שמעון אבוחצירה דווקא מצליח לאיים לא מעט על השער. החלוץ, שכבש עד כה 4 שערי ליגה, מדורג במקום השמיני בליגה במספר הבעיטות לשער ועד כה עשה זאת כבר 50 פעמים העונה. מתוך הנסיונות האלה 18 (36 אחוז) גם פגעו במסגרת ובממוצע החלוץ בועט 2.7 פעמים במשחק לעבר השער ופוגע במסגרת בדיוק פעם אחת. בנוסף הוא גם חלק ממובילי הליגה במספר הבעיטות לקורה (3), נתון שרשמו גם אבי ריקן, שרן ייני, רמזי ספורי ורודי חדד.

מהעבר השני, שחקן חשוב מאוד באגרסיביות של רעננה הוא בן בנימין, שנמצא בצמרת של קטגוריות הגנתיות רבות ומהווה דמות משמעותית במשחק ההגנה. מה מספרת הסטטיסטיקה שלו? מקום 3 בליגה בכמות התיקולים (130), מקום ראשון בליגה בממוצע חילוצי הכדור בחלק המגרש של היריבה (1.9 במשחק), מקום שני בליגה בהשתלטות על כדורים "תועים" (192), מקום ראשון בליגה בחטיפות כדור (196) וגם מקום 6 בליגה בצבירת כרטיסים צהובים (8).