הצמרת צפופה, הפער בין 4 הראשונות עומד על נקודות בודדות ובשבת הקרובה (20:30) מכבי תל אביב תתייצב לקרב ישיר מול אחת מיריבותיה בחלק העליון של טבלת ליגת העל. כשהפלייאוף כבר נמצא מעבר לפינה, הצהובים יארחו את הפועל חיפה לקרב מרתק באיצטדיון בנתניה. החיפאים אמנם חזרו העונה לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי, אך לאורך השנים היו לנו כבר לא מעט מפגשים מעניינים מול הקבוצה שידעה ימים יפים בשנות ה-90. לקראת המשחק, חזרנו אל כמה משחקים גדולים מהעבר שבוודאי יפתחו את התיאבון לקראת שבת.

1995/96: הפועל חיפה – מכבי ת"א 0:3
בדרך כלל אנחנו לא נוהגים להזכיר הפסדים, אך העונה ההיסטורית הזו נפתחה עם טראומה גדולה. בדיעבד התברר כי אותה טראומה רק חיזקה את שחקני מכבי ואיחדה את הקבוצה. מדובר כמובן בפציעה בה שבר את רגלו אלון ברומר במשחק שעורר הרבה אמוציות. מכבי סיימה את המשחק עם 8 שחקנים בלבד, אך זה רק היה החצי הראשון של הסיפור מול החיפאים באותה עונה.

1995/96: מכבי ת"א – הפועל חיפה 0:1
"אני שמח שהחבר'ה נלחמו בשבילי", אמר אלון ברומר בסיום אותו ניצחון. מדובר היה במפגש השני מול החיפאים באותה עונה, זה שסגר במידה מסויימת את המעגל לאחר הכאב הגדול מהמפגש הראשון. אחרי מאבק מותח ושקול הצהובים הצליחו להשיג 3 נקודות יקרות במאבק האליפות וכך זה נראה אז (מ-56:00 בוידאו):

1999/2000: הפועל חיפה – מכבי ת"א 4:2
שתי הקבוצות היו בחלק העליון של הטבלה גם בעונה ההיא אך מה שהיה יוצא דופן באותו משחק הוא הבליץ של שחקני מכבי במהלך המחצית הראשונה. למרות שהתארחו אצל האלופה מהשנה הקודמת (חיפה זכתה בתואר ב-1998/99), הצהובים שטפו את הדשא בקרית אליעזר עם לא פחות מ-4 שערים ב-45 הדקות הראשונות. צפו:

2000/01: הפועל חיפה – מכבי ת"א 2:2
המחזור השני באותה עונה הפגיש שתי קבוצות עם שאיפות. מצד אחד החיפאים שעדיין שמרו על כוחם, מהעבר השני מכבי המתחדשת תחת מאמן הנבחרת לשעבר שלמה שרף. לצערנו בתקציר היחיד שקיים למשחק ההוא חסר שער אז הנה תזכורת לסדר האירועים. עופר טלקר (41) העלה את המארחת ליתרון ועד הדקה ה-83 לא קרה יותר מדי. אלא שאז החלה הדרמה. טיל של גז'גוז' ודז'ינסקי איזן, עמי אזולאי החזיר את ההובלה לחיפה (89), אך המילה האחרונה היתה שייכת לקובי רפואה – עמוק בתוספת הזמן. המשחק ההוא גם זכור בעקבות הראיונות של שלמה שרף ואבי נמני שגרמו בסופו של דבר לפרידה מוקדמת מהמאמן.